RISOTTO

I går ble det Risotto til middag. Jeg har endel tørket Steinsopp på glass, masse Ramsløk i fryseren, og Chili fra en plante som nå har flyttet inn på kjøkkenbenken. Alt dette kan brukes i Risotto. 

 

Først la jeg i vann den tørkede soppen jeg ville bruke. Den bør ligge i vann minst en halv time før den stekes. Deretter stekte jeg soppen litt for seg selv før jeg hadde i en liten hakket Chili og en god neve grovhakket Ramsløk. 

 

Så fulgte jeg beskrivelsen bak på pakken med Risottoris. Kokte opp 6 dl vann med en terning kjøttbuljong. Hadde i 2,5 dl ris i stekepanna og stekte den blank.

 

Da det var gjort kunne jeg tilsette et par dl av gangen av kraften og la det koke inn mellom hver tilsetting.

 

Til slutt skulle den koke ca 15-20 minutter. De siste minuttene la jeg i terninger gulost. Kjekt å kunne bruke av ting man har høstet og plukket selv.

 

VELBEKOMME.  OG HA EN FIN DAG ❤️

 

 

#Risotto #chili #steinsopp #ramsløk

5 kommentarer
      1. Nei det tror jeg ikke du får tak i på butikk. Muligens ramsløkpesto eller sånne ting i mer “spesialbutikker” Jeg plukket selv tidlig i sommer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg