RIBBEJAKTA ER OVER

Siste innlegg, skrevet på torsdag , skrev jeg om forestående ribbejakt. Jeg skulle reist ut på torsdag ettermiddag, men søvnen tok meg.  Hadde ikke sjans til å komme meg avgårde selv om jeg var redd alt av ribbe skulle forsvinne foran nesa på meg.

Fredag hadde jeg tannlegetime på morgenen så jeg tok sjansen på at det var mer å få tak i den dagen. Og det var det. Ingen problem i det hele tatt.

Jeg fikk handlet 3 ribber, og jeg fikk tak i medisterdeig til julemiddagen. Kan hende blander jeg og steker medisterkaker i dag. Så er det gjort.

Så sjelden som jeg er ute av døra syns jeg at jeg fortjente en date med meg selv etter tannlegetimen. Med mat og greier. Så jeg kjøpte et par pizzabiter og en cola på en bensinstasjon. Der ble jeg sittende og kose meg i fred og ro mens jeg satt og så på livet utenfor vinduet. Det er ikke mye folk og liv utenfor vinduene her hjemme som du vet.  Så det var god underholdning ei stund det. 

Jeg dro innom min mor etter at handlinga var unnagjort . Skulle bare på et besøk og leverer penger som skal sendes med kjente oppover til et barnebarn vi aldri treffer. Det endte med at jeg ble over til lørdag. Maten holdt seg fint i bilen. Det var grei temperatur til det.

Jeg sovnet ei god stund på sofaen der nede på ettermiddagen. Og utover kvelden ble det masse tv-titting. Siden jeg ikke hadde planlagt overnatting ble det et helt døgn uten medesiner og det merka jeg etterhvert. Pluss at magen hadde slått seg helt vrang. Nå er heldigvis magen i orden igjen. Den har ikke vært god på mange dager.

I går var det legetime som sto på dagsplanen. Da ble det Hokksund-tur igjen.

Vi ble enige om at skulle fortsette på de blodtrykksmedesesinene jeg bruker nå. Blodtrykket var greit da han målte det. Samtidig fikk jeg lov til å gå ned på dosen med antidepressiva ( Cipralex). Jeg har ikke lyst til å ta dem i det hele tatt. Men det var han ikke helt enig i.

Jeg har gått ned fra 20 til 15 mg uten og spørre om lov. Det har gått greit. Mindre enn det har jeg ikke turt å ta uten kontakt med legen. Nå fikk jeg lov til å gå ned til 10 mg, men IKKE mindre enn det. Jeg skal ta en prat med han og mase mer om det igjen om 3 mndr.

Jeg dro bortom min mor i går også . Der fikk jeg en prat med begge sønnene mine og avtalte middag hjemme hos oss på søndag. Så nå kan jeg kose meg med å planlegge meny, og kanskje litt bordpynt til vi skal være flere rundt bordet. Det kan bli gøy. Bordpynt er nemlig ikke noe jeg pleier å styre med. 

Ha en fin dag😚

2 kommentarer
    1. Så koselig å se deg her inne igjen. Bra du har kontroll på medisiner og slikt! Pizza og date med seg seg selv er alltid lov synes jeg 🙂 Kos deg med kvelden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg