REKORDRASKT SVAR

Det er virkelig ikke til å tro !! Jeg fikk mld fra NAV på formiddagen i går. Om at det var sendt et brev til meg som jeg kunne lese inne på “min side” . Min første tanke var at det måtte være noe de manglet eller noe i søknaden min. Mannen fikk åpne den for meg. Jeg orket ikke å lese den. Ble litt oppgitt. Jeg fikk jo beskjed i forrige uke da jeg sendte søknaden, at behandlingstiden var 4-5 måneder. 

 

Det første han leser er: NAV har innvilget søknaden din om uføretrygd. Søknaden som vi mottok  den 20.november om uføretrygd er innvilget. Du vil få 100 % uføretrygd fra 1.desember.

Jeg trodde ikke mine egne ører. Er det mulig?? Det tok EN uke fra søknaden ble sendt til den var innvilget!  Men det har jammen vært en lang vei å gå med prøvelser, tester, medisinsk behandling og alle prosentstillinger på jobben. Ingenting har gjort meg bedre. Det tok mange timer i går før jeg klarte å la svaret synke inn. Prøvde å senke skuldrene og innse at nå er det avgjort. Det er ikke det enkleste å ta inn over seg. Plutselig skal livet gå videre som ufør. Hvem skulle noensinne trodd det for noen år siden. Nå må jeg prøve å tenke i andre baner.  Lage noen planer på hvordan dette blir fremover. For en ting er i hvertfall sikkert…. Man blir ikke rik på penger av en uføretrygd.  Men man blir heller ikke rik på livet med ei helse som ikke fungerer i det hele tatt ved å ha jobbpress over seg. Så nå skal jeg gjøre så godt jeg kan for å få skuldrene 2 hakk ned, og nyte de gode dagene jeg har i perioder med god samvittighet. 

Ha en fin dag😚

 

 

8 kommentarer
    1. Du verden! Det gikk fort! Imponerende.

      Fra jeg søkte om uføretrygd til jeg fikk det gikk det fort for meg også. Da hadde de alle papirene mine og uttalelsen fra arbeidsutprøvingen til grunn.

      Godt å senke skuldrene slik at man slipper å tenke på dette.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Ja de har samlet papirer fra alle kanter over en evighet nå, Så de hadde nok alt de trengte klart på bordet. Det var veldig godt å få raskt svar.
        Ha ei fin helg du også😊
        Bloggklem sendes😚

    2. det var godt å lese,gratulerer med rask svar og rett svar,nå kan du nyte dei gode dagene og gjøre det du vil i dager som ikke er fult så gode,du bestemmer selv etter dagsformen,det blir nok bra for deg dette :=)

    3. Wow! Det var raskt svar ja 😀 Men så godt å slippe å gå så lenge og vente 🙂
      Er visst litt i samme situasjon vi, jeg nærmer meg å sende søknad om det jeg også.
      Min Navkontakt mener jeg har prøvd lenge nok og testet alt jeg kan, og jeg klarer heller ikke jobbe stort. Veldig glad på dine vegne, og forstår godt følelsene rundt det. Sliter med å snu om hodet jeg også…måler mitt var jo 100 % jobb.
      Ihvertfall ikke ufør… men sånn blir det nok for meg også nå.
      Kos deg med advent! Klem 🙂❤

    4. Kjempeflott. Nav er ute og kjører. Har ødelagt livet for mange mennesker. Tolket regler feil. Nav er jo et sted vi skal få hjelp. Ikke komme i fengsel. Jeg er 40 % trygdet og trives med det. Du får nok bedre dager nå som dette er i orden.

    5. Det var virkelig kort behandlingstid. Nå må du ta vare på deg sjøl. Skjønner godt det kan være en påvenning å tenke på seg sjøl slik. Jeg ble 50% i mai, ble lei meg. Egentlig. Nå tenker jeg ikke på det lengre. Og så kan en gå tilbake om helsa skulle bli bedre. Den muligheten har en og det er godt. Nå kan du finne fram til det som er best for deg. <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg