REGNVÆRSDAG BLE BAKEDAG

Det regner her i dag og det er tomt for brødbakst.  Så mens mannen hadde kameratbesøk på formiddagen satte jeg i gang Mr. Kenwood med en brøddeig. Den står nå til heving  i 2 brødformer over varmt vann i oppvaskkummen.

Jeg hørte det ble nevnt hjemmelaget pizza der ute de satt. Og da tenkte jeg…hmmm, kanskje jeg skulle sette en ny deig i bollen. Og som tenkt så gjort.  Jeg blandet en såpass stor deig at det blir noen rundstykker også. Så i dag har Mr. Kenwood og jeg en ordentlig bakedag😊

Brødene er snart klare til og settes i ovnen. Imellomtiden står pizza/rundstykkedeigen til heving. Så rekker jeg å gjøre klar både rundstykkene og pizzaen til brødene er ferdig stekt. Da går neste runde rett i ferdig varm ovn.

Og da pizzaen er spist, regner jeg med at jeg er klar for en siesta, mens tomatplanter og blomster koser seg ute i regnværet og får det stellet de trenger på egenhånd😊

Ha en fin dag😃

 

#bakedag #regnværsdag

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg