PRØVDE NOE NYTT

I går hadde jeg ikke den helt store dagen. Tårene var sånn ca 2 mm fra å renne over.  Helt uten grunn. Da var jeg virkelig glad for at jeg slipper å tenke jobb heretter. Men som avtalt ble jeg med mannen på et hyggelig besøk alikevel i går kveld. Der var huset fullt av nisser… Og da mener jeg FULLT. Så jeg fikk en innsputt. Det er på tide å finne frem mine her hjemme også.  Foreløpig er det bare stjerner i vinduene og adventsstaken som er fremme.

Jeg får se hva jeg gjort med det senere i dag. Da vi kom hjem var det seint. For seint til å begynne med brødbaking som jeg skulle gjort på tirsdag. Men ingen krise den dagen. Jeg hadde igjen litt fra forrige ukes storbakst. I går kveld derimot begynte det å minke… bare et halvt brød igjen. Og det var da jeg kom på det nye idéen.  KALDHEVING!! Frem med Google å søke. Fant både oppskrifter og fremgangsmåte👍 Det var fort gjort. Bare å måle opp og røre sammen alle ingrediensene og helle det over i ei smurt form.

 

La den stå på benken dekket med et kjøkkenhåndkle ca 10 timer. Akkurat passe til  jeg våknet i dag😊 Da så det sånn ut.

 

Satte på ovnen mens jeg tok morgenkaffen. Så var det bare å sette formen inn da ovnen var varm, og der skulle den stå ca 45 min. Det ble litt hektisk med kaffen siden jeg hadde bestemt meg for å lage et brett med havremakroner i samme slengen som ovnen var varm. Men jeg rakk både kaffe, blande kakerøre, og få satt kakene på brett før jeg tok brødet ut av ovnen.

 

 

Til sammen har jeg fått 1 brød og 29 havremakroner, med minimal jobb😊

 

Ble veldig fornøyd med brødet. Saftig og godt, så neste gang blir det dobbel porsjon..minst.

 

Nam-nam…

Jeg skal dele oppskriftene med dere senere i dag😊 Dette er virkelig å anbefale for de som ikke er hjemme og har tid til å vente på for-og etterheving.

Ha en fin dag😚

 

 

4 kommentarer
    1. Det brødet så veldig godt ut. Likner brødet som mamma pleide å bake. Ingen blir like, men dette SER ut som hennes 🙂 Deilig å bake uten særlig anstrengelse da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg