PRIORITERINGER PÅ EN SØNDAG

I dag sto jeg opp til det knallværet.  Sola var fremme og himmelen knallblå. Men som vanlig var jeg treg , og klokka var halv 12 alt.  

Etter inntak av x antall kaffekopper og skravlings med mannen , begynte jeg endelig å våkne til liv. 

Vi fant ut at det ville vært fint å kommet seg ut en liten tur.

Men sola skinte ikke bare fint ute. Den lyste opp fint i stua også.  Og der så jeg at stueteppet hadde vokst til omtrent dobbelt høyde . Resten av gulvene var temmelig pels-besatte de også . Etter Dino.

Så da må man prioritere da.

Syns ikke jeg hadde så mange valgene egentlig, så støvsugeren måtte komme øverst på lista . 

  1. Og luringen meg droppet handlinga etter jobb i går kveld . Var mest opptatt av å komme meg hjemover i snøværet . Så da kom det plutselig opp baking på lista også . Siden siste rest av forrige brødbakst gikk med til kveldsmat.

Brødene er snart klare til og settes i ovnen. Og støvsuginga er unnagjort .Mens mannen ble sendt av gårde for å fylle diesel. 

Da ble turen nedprioritert. Synd det,med det knallværet , men som dere ser på bildet her er den snart borte hos oss alt.

Jeg har enda en prioritering i dag. Og det er 1-2 timer med skriving helt i fred og ro. 

Man rekker ikke alt man gjerne vil på en fridag. Da må man bare velge da 🙂

 

#prioritere #valg #skrive

9 kommentarer
    1. Vi fikk gått ei runde i finværet i dag…Sola på vinduene var ikke mye fint..men di får jeg vaske når mildværet kommer 🙂 Bra jobba med støvsuging og bakst hos deg… Da får du bare kose deg skrivinga da :)) Klem <3

    2. Prioriteringer er viktig det. Selv har jeg også prioritert ting i heimen fremfor tur mesteparten av denne uka. Formen har vært litt skral siden det har vært mye å gjøre. Nå satser jeg på en fin kommende uke, med mange turer selv.
      Håper du kommer deg ut litt du også etterhvert 🙂
      Kos deg med baking og skriving 🙂

    3. Vi våknet opp til fint vær her i Oslo også, og det var så deilig etter flere dager med kraftig snøvær. Jeg har hatt en ordentlig sløv dag og ladet opp til i morgen, hvor det er trening igjen.

      1. Man trenger helt klart lading også. Håper du har kosa deg med sløvedag.
        Dagen har gått for fort for meg her. Plutselig er jeg nødt til å legge meg. Det er jobb igjen i morra. Men jeg har gjort det jeg skulle da 🙂

    4. Er så glad for at sola ikke skinner i dag, for jeg prioriterte å gå ut i det fine været i går! Og du skal ikke se bort i fra at stueteppene her også har vokst bittelitt i høyda i det siste. 😀 Skulle egentlig ha støvsugd .. men her sitter jeg .. etter å ha gått tur med hunden vel og merke. Så sitter ikke hele tiden!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg