Plutselig begynte det å spire.

For 3 dager siden oppdaget jeg at det var noe som var i ferd med å bryte seg gjennom jordskorpa i den ene blomsterpotte mi. Jeg hadde sådd noen frø fra en melon (Piel del sapo) og noen fra en paprika i potta med en julestjerne som burde vært kastet for lengst. Tenkte jeg kunne la den stå til jeg så om det kom noen spirer opp som jeg kan plante over i egne potter etterhvert.

Og nå popper det opp som bare det.

Spirene som kommer fra melonfrøene vokser i et vanvittig tempo. Her må det pottes om raskere enn jeg trodde.

Hvis disse utvikler seg som de skal må jeg finne en smart løsning til dem ute på verandaen min. Dette blir spennende. Paprikaspirene som kommer skal jeg greie å hanskes med. Nå har jeg fått frøene i jorda tidligere enn jeg har gjort før, så nå blir det tidligere høsting. Det blir bra.

Planta jeg tok med på flyttelasset i høst, og satte inne, overlevde ikke. Jeg var ikke flink nok til å passe på den i kaoset her.

Nå venter jeg bare på at det skal spire i potta jeg sådde chilifrø også. De kom ikke i jorda før på søndag,  så det kan ta noen dager til.

ENDELIG ER DET VÅR OG TID FOR SÅING OG PLANTER IGJEN 😃 HA EN FIN DAG ❤

8 kommentarer
    1. Så gøy når det kommer opp sånn, og ja det lønner seg nok å potte de om ganske raskt. Vet at de vokser fort, og trenger mye mer plass. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Ja dette er gøy 😃 Disse vokser jo fortere enn ugress 😱
        Må nok se å få tak i noe annet ganske fort til disse her ja 😁
        Fin kveld til deg også 🫠

    2. Spennende!🤩🤗
      Det blir morsomt å se hvordan planten blir.
      Nå trengs det bare at det blir vår med sol og varme.😊🌞

      1. Ja veldig spennende 😊. Nå må det bli vår og varme fort så jeg kan få alt ut i sola 😃
        Det ble kaldt igjen hos oss nå. Men vi har i det minste ikke fått all den snøen dere har gjort. Vi får satse på at dette er siste krampe av vinter både her og der.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg