PLUKKET EN GRØNN PAPRIKA

Jeg plukket den ene paprikaen fra planten min i dag.  Jeg leste et sted at det kunne lønne seg å plukke en grønn og så vente til den neste ble rød.  Sånn annenhver omtrent, så det ikke blir for mange frukter på planten på en gang. Da er det kanskje større sjans for å oppnå noen som modnes skikkelig også. 

Nå er det 3 stk i forskjellige størrelser på den, 1 blomst som jeg ikke vet helt sikkert om det blir noe ut av og flere bittesmå knopper som titter frem. Jeg kniper av noen etterhvert som de kommer. Så de som blir igjen får ekstra næring, plass til å vokse og lys.

Denne her fikk bli med i middagen i dag. Sprø og god da jeg skar i den.

Den syns litt på stekebrettet da..hehe.

Cherrytomatene jeg har brukt i dag plukket jeg ut noen frø av. De skal jeg så i potter nå i kveld.

Det er sååå gøy med frø, planter og egenproduserte grønnsaker.

Ha en flott kveld😚

 

#paprika #paprikaplanter #tomatfrø

 

12 kommentarer
    1. Så gøy med egenprodusert paprika i påsken! 🐥🌞
      Du får la planten få en liten tur på terrassen på de varmeste dagene for å få til litt pollinering. Regner med du ikke har så mange insekter inne…

      1. Det var lurt 😊
        Jeg leste litt om det da du nevnte pollinering sist. Da kom jeg frem til at jeg kunne riste forsiktig i planten for å hjelpe til med pollineringen. Eller bruke pensel. Jeg gikk for risting først😊
        Men nå kan den jo stå ute ei stund på dagtid å få hjelp ja😃

    2. Artig med egen paprika inne 🙂 Jeg har ikke forsøkt meg på paprika, men har hatt tomater flere somre. I år har jeg ikke sådd noe.
      Tipper middagen smakte godt 🙂
      Fine kvelden til deg ♥

    3. når dine paprika allerede er der så rekker alle å bli røde ,men det er som du sier tungt for planten om det blir veldig mange frukter på en gang,ene min delte seg i 2 i fjor,men den var sykt tung og full av svære spisspaprika da :=) men grønne paprika er skikkelig goe dei også ,spennende å se hvor mange du får på planten utover sesongen da

    4. Wow, imponerende. Den ble jo fin størrelse på også! Jeg må se å få plantet ett paprikafrø. cherrytomatplanter har jeg plantet, blir spennende når du planter det. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg