Plukker fortsatt inn tomater.

Jeg er hjemme igjen. Kom hjem på torsdag, og nå vil jeg være hjemme noen dager.

I dag skinner sola. Jeg har sittet ute med kaffekoppen min og hatt en venninneprat på telefonen. Etter praten var det på tide med frokost.

I kjøleskapet står en skål full av egendyrkede tomater. De er virkelig gode om jeg skal si det selv. Jeg tok en på skivene mine. Det smakte mmmm…..

I år har jeg bare 2 planter, og de har gitt mer tomater enn alle de jeg har hatt tidligere år. Antagelig har jeg klart og fått sådd tidligere på våren enn jeg har gjort før. I allefall kunne jeg begynne å plukke noen få røde tomater helt i slutten av august.

I hele september har jeg plukket inn både modne og umodne tomater. De umodne får ligge noen dager i vinduskarmen til de også blir røde og fine. I dag har jeg plukket inn ei skål til.

På paprikaplantene skjer det også fortsatt ting. Det er på tide å plante de over i potter og sette dem inne snart. Det er nemlig 3 paprikaer igjen på den ene planten, og de begynner så smått å skifte til rett farge. De vil jeg gjerne ha vettu. 

 

Neste år skal jeg være enda tidligere ute med å så.

Ha en fin høstdag 😙

 

#tomater #tomatplanter #høst #paprikaplanter #paprika #dyrkselv

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg