PLANTET UT GAMMEL VÅRLØK I PLANTEKASSA MI

I går rotet jeg i grønnsakskuffen for å finne noe jeg kunne ha i middagen. Der lå det noen pjuskete vårløk-stilker. 

 

Jeg kuttet opp et par av dem og hadde i kjøttdeigen. Etter middagen var jeg ute i plantekassa mi og plantet alle sammen. 

Det begynner å bli ganske fullt i kassa nå.

Her er det fra venstre:

koriander, sådd selv

bladpersille, kjøpt i matbutikk ( som det kommer en persillerot under ser jeg)

basilikum, kjøpt i matbutikk

plukksalat, kjøpt i gartneri

og bakerst står det to små paprikaplanter, sådd selv av paprika fra butikk. 

Pluss 5 vårløk som jeg er spent på om vil vokse seg store og nye. Setter jeg de i et vannglass gjør de i allefall det. Da bør de vel trives i våt jord også håper jeg.

Her ser du den ene paprikaplanten. Det begynner å komme knopper på den.

 

Noe av basilikumen ble brukt i kjøttdeigen.

 

Gøy med alt man kan dyrke frem selv 😃

Ha en flott dag😚

 

#vårløk #basilikum #paprikaplanter  #plukksalat #koriander #bladpersille

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg