PLANTET MED HØNSEHJELP

I går var jeg nede hos min mor. Jeg skulle plante for henne, og det fikk jeg gjort. Med god hjelp.  Hjemme får jeg hjelp av Dino (bikkja) til alt jeg gjør.  Men der nede var det annen hjelp å få…hele hønseflokken!!

De er akkurat like nysgjerrige som Dino.  Jorda som jeg sølte ut sparket de elegant vekk, for å se om det var mat som lå gjemt under den. Det så ut som de lekte gartnere, som jeg…haha.

Denne her rakk de ikke opp til. Den henger på et høyt gjerde som skjermer for veien og innsyn til hagen. Hehe… det er ikke inn- eller utsyn gjennom vinduskarmene heller ser du.

Så der fikk jeg jobbe i fred. Den var ikke fullt så spennende.

Heldigvis kom matmor (min svigerdatter) hjem fra jobb etterhvert. Og da ble det mat å få. 

Høner som koser seg det, tenker jeg.

Vi 3 damene kosa oss med kokt torsk, poteter og grønnsaker seint i går kveld før jeg reiste hjemover. Den ene sønnen min var ikke hjemme, den andre kjøpte seg burger, og mannen min som ikke er så veldig glad i fisk, var ikke med. Derfor ble det damenes aften ved bordet. Hyggelig det da.

Ha en fin lørdagskveld 😚 Jeg holder meg mest på sofaen i dag. Ikke allverdens form å finne etter mye farting i mange dager. 

 

#hønerihagen #høner #høns

 

 

8 kommentarer

Siste innlegg