PLANTER SOM SKRIKER ETTER MER JORD

Ligger her og ser meg rundt på alt jeg skulle gjort. Bare trøtt og energiløs i dag. Sola skinner og jeg hadde masse planer i dag…men, men, det kommer en dag i morgen også. 

Jeg har sett ei stund at flere av plantene mine skriker etter mer jord og større potter. 

Denne her kjøpte jeg i sommer en gang. Tror det er en slags pelargonia.  Den hadde små rosa blomster. Det skal bli spennende å se om den blomstrer igjen etterhvert. Den har vokst seg til dobbel størrelse. 

Denne har jeg hatt litt lenger, og den vokser som ugrass.  Jeg lurer litt på om jeg skal henge den på veggen og dandere den litt utover.

Denne typen plante har jeg hatt før en gang. Da hang den i et blomsteroppheng av makrame festet i taket. Under var det trappegelender, og den dekket nesten hele gelender oppe i stua etter noen år.

Denne her blir nok like stor bare jeg får byttet jord og potte. Og hengt den opp et sted.

Noen småplanter har jeg også.  Så små at de er plantet 2-3 stykker i hver potte. De er det på tide å skille fra hverandre.  La de få hver sin potte og utfolde seg seg fritt. Da bli de nok fornøyd😊

Har dere plantet om noe i år?

Ønsker alle dere der ute en fin Søndag.

 

#planter #blomster #ompotting

2 kommentarer
    1. den første du hadde her ,en granium eller pelargonia kan du klippe godt ned,da blir den tettere og fyldigere,alle toppane du klipper av kan du plante i egne potter så får du mange fine nye i løpet av våren :=) jeg har flere granium som jeg har hatt i noen år nå ,og lager hvert år nye planter ,og alle vil komme med blomster denne sommeren :=) skal ta stiklinger av mine jeg også nå i løpet av uken,og vekke til liv dei som har vært bortgjemt i vinter

      1. Ja, det skal jeg jammen gjøre😊
        Jeg pleide å ta avleggere av en annen type pelargonia før i tida. Men denne typen her har jeg aldri hatt før.
        Takk for tipset 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg