Pinnekjøtt og planer.

Vi kosa oss i går vi vettu. Min venninne og jeg. Pinnekjøttet sto lenge og vel og godgjorde seg mens vi drakk kaffe og skravlet. Det smakte utrolig godt med en pinnekjøtt-middag igjen. Sist jeg spiste det var før jul hos ei annen venninne. I går hadde vi Vossakorv i tillegg. Nam-nam…

 

Vi snakket om planen min om å overnatte ute i løpet av året, og hun ville bli med på det hun også. Så da var det bare å sette i gang med og  finne ut av hva vi burde investere i aller først av utstyr. Vi kan ikke kjøpe alt vi gjerne skulle hatt før vi i det hele tatt vet sikkert om det er noe vi kommer til å gjøre mer enn én gang. Så det blir nok enklest mulig på “test-turen”.

Vi har lyst til å fiske, så fiskestang må vi ha med. Det har jeg i hverfall. I stedet for telt eller hengekøye blir det nok bare presenning som tak over liggeunderlag og soveposer. Det er greit. Noe å koke kaffe i og ei stekepanne må vi ha, pluss noe å spise og drikke av. Ellers er det nok ikke så mye mer vi trenger på den turen. Litt småtterier i tillegg selvfølgelig, men altså  ingen store kostnader.

Men det som står først på lista vår over planer fremover er å prøve skiene våre en dag i påsken. Vi må satse på at det ligger litt snø igjen et eller annet sted i distriktet om 2 uker. Vi skal nemlig på god gammeldags skitur, med kvikk-lunsj, kakao, og appelsin. Det kan bli show. Det er 10 år siden hun hadde ski på bena sist. Jeg har kanskje hatt de på meg 2-3 ganger for 4-5 år siden.

Jeg får begynne på den siste armen på genseren min jeg nå, så har jeg kanskje ny genser til skituren. Planer og drømmer må man ha. 

HA EN FIN KVELD ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg