PAPRIKAPLANTENE MINE

Selv om jeg ikke har vært våken så mange timene enda er jeg fornøyd med dagen så langt. Mye bedre enn i går.

Jeg har stelt med plantene mine. Altså vannet dem. Paprikaplanten står ute til lufting.  For noen dager siden tok jeg av den ene store, grønne paprikaen. Brukte halvparten i middagen og resten til pålegg..

Skikkelig sprø og god var den.

Bare et par dager etterpå oppdaget jeg at den lille flate paprikaen som henger rett ovenfor den jeg tok av begynte å skifte farge.

I dag har den fått skikkelig rødfarge.

Det har sprunget ut et par nye blomster på planten også. Og flere knopper dukker opp. Gøy!!

Denne planten er fra i fjor, det har sikkert de som er interessert fått med seg. Den har stått i stuevinduet i hele vinter.

Her er 2 nye planter som er sådd nå i våres. Jeg var nok litt sein med å så i år også. Så  det spørs om ikke disse også må overvintre inne før det kommer frukter på dem.

Det gjenstår å se.

I dag skal jeg så gul squash og sukkererter. Jeg venter og venter på varme netter.  Men nå gidder jeg ikke å vente lenger, så jeg sår de inne i potter så lenge.

Ha en fin dag😚

 

#paprikaplanter #dyrkselv

4 kommentarer
    1. ja dei blir røde til slutt ,spisspaprika kommer raskere og med flere frukter enn runde paprika er min erfaring,mine paprika som jeg har sådd er mindre enn dine nye ,jeg bruker uansett å få frukter på dem sensommers,men i høst skal jeg også sette mine inn i kjelleren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg