PÅ SKATTEJAKT I KJØKKENSKAPET

  1. Når man ikke har vært ute av morgenkåpa hele helga, ja da må man på skattejakt i skap og kjøleskap når man begynner å få lyst på middag på en Søndag. 
  2. Dette fant jeg som muligens kunne brukes til et eller annet:
  3. 1 og 1/2 røkt kjøttpølse ( heldigvis det siste som fantes av den sorten her) begynner å bli litt lei det nå.
  4. 3 poser boil in bag ris
  5. 2 poser kjøttkakesaus 
  6. 1 boks erter og gulrøtter
  7. Hvitløk 
  8. 1 brokkoli stilk
  9. Sov litt på det å fant ut at det måtte lages som en gryterett .
  10. Så da mannen kom hjem etter å ha vært avgårde noen timer i ettermiddag, begynte jeg.
  11. Jeg satte risen til koking og kjøttkakesaus i en annen kjele. Delte pølser og brokkolistilken i små  biter.  Presset 2 hviløksfedd og hadde alt i sausen.
  12. Da risen var nesten  ferdig kokt blandet jeg den pluss boksen med erter og gulrøtter også inn i sausen. 
  13. Og vips  så hadde jeg en  brukandes gryterett. 
  14. Med litt krydder på og flatbrød til ble det godt .

#middagstips #gryterett #raskmat #hurtigmiddag #brukedetmanhar

6 kommentarer
    1. Den som leter skal finne … 😉 Så slett ikke dum ut den middagen. Vår middag var vårruller som vi hadde i frysen. Hjemmelagde sådan. Men aldri ikke en søndagmiddag etter min mors hjerte.

      Vettu, jeg har ikke morgenkåpe en gang jeg. Er en sånn som må ha på klær med en gang jeg står opp. Men de klærne har til tider blitt skifta ut med ei joggebukse innimellom de siste årene. Mulig jeg snart må få meg ei morgenkåpe. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg