På Sjokolade Salongen i Vestfossen.

Jeg er sliten i dag jeg. Jeg kan ikke skjønne hvorfor jeg får en så innmari “dagen derpå” følelse hver gang jeg har vært ute av huset og vært litt sosial. Nå har jeg vært ganske aktiv i noen dager syns jeg…så lenge jeg har holdt meg for meg selv. I går var jeg i Vestfossen med ei venninne. Vi skulle egentlig vært der i Januar. Men det ble utsatt.

Vi bestemte oss i November da hun var på besøk hos meg for at vi skulle prøve å ha en avtale en gang i måneden fremover. Finne på  forskjellige ting bare for å være litt sosiale.

I Desember møttes vi hos henne for å spise pinnekjøtt, skravle og strikke. Jeg var helt ferdig etter det også i mange dager etterpå. Vi bestemte allerede den kvelden at avtalen for Januar skulle være på Sjokolade Salongen i Vestfossen. Jeg hadde ikke vært der før.

Av forskjellige grunner ble det ikke noe av akkurat det. Men vi dro sammen ut på garn-shopping i Mjøndalen en dag i slutten av Januar. Fikk lufta snutene vår litt i det minste. Så da ble Vestfossen og Sjokolade Salongen Februar’s avtale i stedet da.

Det er tydeligvis et populært sted. Midt i lille Vestfossen. Det var folk i flere av alle rommene man kunne sitte i der som kosa seg med kaffe i alle varianter, sjokolade i alle varianter, eller en god lunsj.

Jeg tror jeg klarte å finne den største kaloribomba av all kaffen de hadde der. Frappe…med strek over een, men den finner jeg ikke for øyeblikket. For å få med enda flere kalorier valgte jeg karamell på den ….huttetu! Men huttetu hvor god den var også! Det smakte av sydlige strøk. 

Det er ikke vanskelig å se at jeg heller burde valgt en kopp med svart kaffe. Godt jeg hadde hoppet over frokosten i går. Det ble heller ikke middag på meg. Jeg måtte klare meg med brødskiver.  Orket ikke å begynne med middag da jeg kom hjem etter noen timer.

Min venninne valgte en kopp med noe som het Vinter Latte. Den var i en en stor kaffekopp,  men likevel nesten bare halvparten av det jeg fikk servert.

 

Hun kjøpte med seg 2 bokser med te derfra. Fine bokser, og god te. Jeg fikk med meg en pose fra hver boks hjem og smakte på den ene utpå kvelden. Den var med kokos. Aldri smakt det før heller jeg.

Hun var førnøyd med kjøpet. Bare boksen var verdt å være fornøyd med…hehe. Det var jeg enig i. 

 

Det var mye å velge i der. Og kosa oss, ja det gjorde vi. Må nok dit igjen en tur. 

 

Det var store og små rom både oppe i butikken og nede i kjelleren. Et sted jeg kan anbefale å ta en tur innom hvis du er i disse trakter.

Hva vi skal gjøre i Mars har vi ikke bestemt  enda. Vi har god tid til å lufte idéer til måneden. 

 

HA EN FIN HELG ❤️

 

7 kommentarer
    1. Frappen så skikkelig god ut og sjokoladehyllene hadde ikke jeg klart å løsrive meg fra.🤩🥰
      Godt dere klarer å holde på avtalen og finner på mye fint å gjøre.🤗

      1. Den var farlig god 😳
        Vi holdt oss unna sjokoladehylla denne gangen. Men venninna mi sa at mye av den var så god at hun ikke delte den med NOEN da hun hadde noe av dem hjemme 😅

    2. For et herlig sted.. Alt så godt ut. Det var et sted jeg ble fristet til å besøke.
      Koselig at dere har rutine på å komme ut slik. Det har jeg også fått til med mine venninner.. En mandag hver måned er vi ute og treffes.. Vestfossen.. Ja ja.. Et sted jeg skal skrive opp i reiseboka mi som en plan 😀🌸 klem..

      1. Ja, vi prøver å få en rutine på det. Det er koselig det da 🙂 Så hyggelig at dere også gjør det.
        Så gøy at du fikk lyst til å føre opp Vestfossen i reiseboka di. Kanskje jeg ser deg der en gang 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg