På fisketur igjen i dag.

I dag har jeg og ei venninne vært på fiskeplassen min. Det var vi to som tippet på hest i helga. Bare for å nevne det så røyk vi på 1 hest i ETT løp på V75. Den hesten hadde vi fjernet fra lappen vår, og den vi valgte å la stå kom i mål som nr.2. 7 rette ga en premie på over 49.000,-. Mens 6 rette som vi fikk inn ga oss hele 42,-.  Er det mulig altså!!!

Jeg fikk noen andre småpremier utover kvelden da, men jeg endte opp i minus til slutt. Fort gjort. Spennende var det i det minste, og vi kosa oss med pizza underveis i løpene.

I dag hadde vi bestemt oss for å prøve fiskelykken i stedet. Været var meldt godt og varmt, og det var det. Men fy som det blåste. Det var ikke mange minuttene som var gått etter hvert kast med duppen før den lå og vaket inne i vika. Den hvite plastolen blåste til vanns en tur.

Megatugge på snøret.

En del ved (kvistkvast og greiner) er sanket inn ser du på bildet over her. Det var nok temmelig rått og vått tvers igjennom vil jeg tro, etter alt regnet som har vært her hos oss. Men vi hadde tenkt til å gi det en sjanse. Helt til bålplassen druknet i bølgeskvulp. Den ligger nesten nede ved vannet til vanlig, men nå er det MYE vann her. Godt vi hadde en backup-plan.

Jeg var nemlig så heldig å få en splitter ny bærbar gassgrill av min mor tidligere i sommer. Den hadde jeg ikke fått innviet enda, og den ble pakket med i bilen i tilfelle rottefelle. Smart…for grilla pølser SKULLE vi ha på skauen.

Vi hadde jo en plan om å få en fisk vi kunne slenge på bålet eller grillen også, men den gang ei. Jeg hadde på et par småpilter nesten inn til land. Det hjalp ikke stort.

Det smakte godt med pølser i lompe i hverfall etter omtrent 4 timer i sol og vind. Jeg tror jeg skal sove godt i natt.

 

GOD NATT TIL DEG OGSÅ❤️

6 kommentarer
    1. Nei det er ikke alltid fisken vil bite på, men kanskje neste gang. Det smakte sikkert også veldig godt med grilla pølser 😊 Den grillen, er det gassflaske inni den eller hvordan fungerer den? Ha en fin onsdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg