På biltur

Etter en lang siesta i går skulle mannen levere en bil han har fiksa litt på for en kamerat. Han lurte på om ikke jeg kunne kjøre etter han nedover, så slapp kameraten og kjøre han hjem igjen. Jeg hadde det ikke spesielt travelt med noe, så jeg gjorde det.

Da vi begge satt i samme bil på hjemturen fortalte jeg om ei turløype jeg hadde funnet på ut.no. Jeg var veldig nysgjerrig på hvor utgangspunktet på den var.

Mannen som er glad i å kjøre seg en tur syns vi kunne se om vi klarte å finne stedet. Vi hadde begge veldig lite strøm på telefonene våre, men jeg klarte å finne igjen tur-ruta og vi pugget navnene på veiene vi skulle se etter før jeg måtte slå av for å spare på strømmen. Vi skulle fra Sigdal, hvor vi bor, og over til Krødsherad. Der har vi kjørt mange ganger før. Da vi kom nesten ned til Krøderen sentrum tok vi av og fulgte veien på vestsida av Krøderfjorden oppover. Det var et  flott skue utover fjorden og over på den andre siden.

Her har vi kjørt et stykke oppover, og jeg fikk låne telefonen til mannen for å knipse det eneste bilde vi hadde strøm nok til å ta.

Langt i det fjerne lå Norefjell med gnistrende hvite fjelltopper. Vakkert! Langs veien var det rader på rader med bringebærbusker. Her tror jeg det er mulighet for både selvplukk og å kjøpe ferdigplukket bær utover sommeren. Det sto salg av bringebær på en gård da vi kom til slutten av bringebærjordene.

Vi var på rett vei. Veien vi kjørte på het Vestsideveien, den første veien vi skulle finne. Da var det bare å følge med på alle sideveier til vi fant neste navn vi hadde pugget.

Vi klarte å finne frem. Det siste stykket var det bomvei oppover i lia, så den droppet vi å kjøre på. 50,- for å kjøre  inn å se. Det tenkte vi at vi heller skulle ta i dag. Vi planla nemlig å ta med sekk, kaffe, mat og vann og ta oss en søndagstur. Antagelig er det for bratt til at jeg klarer det, men det er jo lov å prøve.

Vi kjørte ned på hovedveien igjen og videre oppover mot Noresund. Vi var tørste begge to, hadde jo ikke planlagt annet enn å levere en bil. Nærmeste butikk og bensinstasjon var nå i Noresund. Der var det en Kiwi butikk med cola til tørste ganer. Det var godt!

Fra Noresund og hjem tok vi en annen vei. Så ble det enda litt “nytt”å se på.

Jeg var veldig lei meg for at telefonen var så tom for strøm. Det var så mange fine motiver langs veien.

Vi var ikke hjemme før det var kveld. Og den første telefonen mannen fikk da vi kom inn døra og fikk satt i ladere, var en invitasjon til middag i dag. Det takket vi selvfølgelig ja til.

Søndagsturen ble dermed utsatt. Men vi hadde en fin kjøretur i går syns jeg.

Ønsker deg en fin dag😚

10 kommentarer
    1. Jeg og min mann liker slike oppdagelsestur:)
      Jeg har alltid en ladebank med når jeg skal på tur slik at telefonen er alltid fullladet:) Det kan være en ide?
      Men lykken i selve kjøreturen er bra det:)

    2. Moro å gå slike turer, og det gjør mannen min og jeg også. Forrige helg gikk vi om kirkegården og ned mot Nidelven. Det er ikke stier vi går så fote.

      Jeg har alltid med meg mobilen, og finner jeg et motiv fotograferer jeg det 😊

      Kjempefine bilder du har tatt 😊

      Ønsker deg en kjempefin søndag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Jeg har alltid med meg mobilen jeg også. Og før jeg skal på tur passer jeg på å ha nok strøm. Men denne gangen ble turen brått bestemt. Tenkte ikke å å lade opp før vi dro. Det var dumt.
        Ha en flott dag😚

    3. Artig å se nye områder, så slike bilturer er veldig fine. Du får ordne deg med ladeledning i bilen :). Nå har dere turområdet klart for neste gang dere vil på tur. Ønsker deg en fin søndagskveld.

      1. Ja det var gøy med en kjøretur for å finne nye turmuligheter 😃
        Laderen i bilen virket ikke, og det var innmari dumt. Det var så mye fint å se.
        Ønsker deg en fin dag😚

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg