Overnatting i Hokksund igjen.

Da er jeg på plass i Hokksund igjen da. Jeg skal overnatte et par netter her denne gangen også. Hos min mor. Og her er jo sønnene mine også, så ser jeg litt til dem samtidig.

Dette er tredje uka på rad jeg tar meg en overnattingstur. 2 netter hver gang. Selv om det for det meste er tv-titting som foregår her også, er jeg i det minste vekk fra mine egne 4 vegger og bikkjene ei stund.

Det er et forferdelig mas med Dino. Den andre….Ester er mye roligere. Hun kan ligge og sove i lange tider av gangen.

Jeg har mer eller mindre gitt opp å gjøre noe som helst hjemme. Jeg sover, prøver å se noen program på Tv’n, lager middag, spiser, og legger meg igjen. Håndarbeid og maling har jeg ikke holdt på med på lenge. Jeg får ikke sitte i fred med det uansett hjemme. Men jeg har strikket ferdig vottene mine sist jeg var her nede da. Det var ikke så mye igjen på dem. Jeg raska med meg diverse nøster og pinner i dag også. Tenkte og komme i gang med et sokkepar. Det første jeg gjorde da jeg kom hit nå for ei lita stund siden, var og nøste opp dette nøste. Og gjett hva!! Jeg fikk nøsta opp hele på få minutter uten og måtte kaste det fra meg for å fange bikkjer. 

Og nå blogger jeg også!!!…mens min mor gjør seg ajour med tv-programmene. Jeg fikk nemlig en telefon i dag. Og da fikk jeg vite at blogginnlegg herfra var savnet. Det var koselig og godt å høre at jeg ikke blir helt glemt bort der oppe i dalen. Har tenkt flere ganger at jeg skulle skrive. Men det jeg har av energi og ork forsvinner på bikkjemas, før jeg bare stuper under dyna for å prøve og få fred igjen. 

————

Nå er vi plutselig over på en ny dag her. Jeg fikk ikke skrevet ferdig i går kveld.

Sola skinner og det er lyst og fint både ute og inne. Jeg er godt i gang med vrangborden på sokk nummer en. Frokosten er spist og vi har vært i fryseren og funnet frem middag til i kveld.

Sønnen min er flink og handler masse mat til 40- og 50% hver gang han er i butikken. Så det er stort utvalg i fryseren.

I dag blir det medisterkaker, julepølse og blomkål- og brokkoligrateng. Mer enn nok til alle mann her i huset.

 

Nå skal jeg strikke noen runder til før vi ser hva vi vil bruke resten av dagen på.

Ønsker deg en fin dag😙

6 kommentarer
    1. Jeg skjønner veldig godt hva du mener med at du ikke får være i fred med strikking og sånt. For jeg har jo en kattunge i hus, og bare hun ser en tråd, så er hun på pletten. Så det er jammen ikke enkelt.
      Godt å bytte stue også, så du er flink til det synes jeg.
      Jeg får heller ikke blogget så mye om dagen. Energien strekker ikke til. Og de gangene jeg blogger, så er det ikke alltid jeg får til å svare kommentarer. Da prioriterer jeg kanskje heller å kommentere litt hos andre istedet.
      Jeg savner å gjøre mye av det jeg liker, men akkurat nå er det som det er. Så du er ikke alene ♥
      God klem og kos deg max på overnatting ♥

      1. Tusen takk😍
        Vi får blogge når vi orker. Bruke energien på det som passer oss best hver dag. Jeg har ikke vært flink til å lese noe særlig blogger i det siste heller. Og langt mindre kommentere.
        Vi kommer nok sterkere tilbake begge to❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg