OPPSKRIFT PÅ HAVREMAKRONER/KOKOSMAKRONER OG MANDELMAKRONER

Her kommer oppskriftene jeg lovte i går.

Havremakroner/kokosmakroner:

2 egg

100 g (vel 1 dl sukker)

50 g margarin

150 g ( knapt 4 dl havregryn eller kokosmasse

75 g ( 1 1/4 dl) hvetemel

1 ts bakepulver 

Oppskriften sier ca 40 stk. Mine ble sikkert litt store for jeg fikk 30 stk.

Visp  eggedosis, tilsett smeltet margarin, havregryn (kokosmasse) og hvetemel siktet med bakepulver.

Bruk to teskjeer og legg røra i topper på smurt steikebrett. Steik kakene til de er lyst gulbrune.

Steikes 10-12 min ved ca 190°C midt i ovnen.

 

Mandelmakroner:

2 eggehviter

180 g (2 dl) sukker eller 3 dl melis

250 g (4 dl) mandler

Oppskriften sier ca 50 stk. Jeg fikk 20 av halv porsjon.

Mandlene kan være skåldet eller uskåldet, malt eller hakket.

Visp marengsmasse av eggehvite og sukker. Bland mandlene lett inn.

Sett røra  med teskje på smurt og melet stekebrett.

Steikes ca 12 min ved 180°C midt i ovnen.

 

GOD JUL

 

 

 

#havremakroner #kokosmakroner #mandelmakroner

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg