Oppdatering fra sykehuset.

 I går klokka 8.00 ble jeg trillet inn på operasjonsalen. Det ble ikke lange ventetiden på forhånd siden jeg skulle møte klokka 7.00 her oppe på Ringerike sykehus. Kvelden før klarte jeg heldigvis å sovne ved 18-tida for å klare å stå opp igjen på natta og gjøre meg klar til å bli henta i drosje klokka grytidlig. Det vil si litt over halv 6. Det gikk fint.

Selve operasjonen hadde visst gått greit. Selv om det måtte gjøres litt annerledes innvendige enn normalt. Og det var 2 brokk i stedet for 1. Det var de klar over etter CT undersøkelsen. Men jeg hadde ikke fått vite det. Etter operasjonen funket ikke smerlindringen som den skulle, og jeg hadde forferdelig vondt et par timer før de endelig fikk satt inn smertepumpe.

Grunnen var at jeg bruker Mysimba vektreduserende tabletter som gjør at opiater, f. eks morfin, ikke får virkningen den skal. De skulle jeg ha sluttet med 3 dager før operasjonen, men ingen hadde sagt noe om dette. Dette er visst ganske nytt enda.

Jeg orker ikke å skrive så mye her foreløpig. Jeg er sliten etter gårsdagen. Gutta boys kommer snart en tur hit opp. Og kan hende får jeg bli med dem hjem senere i dag. Smertepumpa er fjernet tidligere i dag. Jeg har ikke tatt Mysimba tablettene siden mandag. Så nå ser det ut til at opiater begynner å ha virkning. Og blodtrykket begynner og bli mer normalt igjen. Det har vært veldig lavt siden i går. Så jeg ble ikke trillet inn på rommet jeg skulle ligge på før i går kveld.

Det var ikke noe lite brokk. Det var godt synlig. 

 

 

Og sånn ser magen ut i dag. Godt gjennomhullet etter kikkhullsoperasjon. Så nå er det bare å krysse fingrene for at alt blir bra etterhvert. 

 

Jeg kommer tilbake med mer oppdatering i morgen tenker jeg.

HÅPER DU HAR EN FIN DAG ♥ 

16 kommentarer

Siste innlegg