OMELETT TIL FROKOST, VI FORTSETTER MED MINIMALT MED BRØD

God dag. Formen føles litt bedre i dag også.  I hvertfall foreløpig.

Vi fortsetter med så lite brød som mulig. Men litt må vi ha. Jeg er mest for at vi trenger litt av all slags mat. Så vi har spist to skiver hver i løpet av dagen de siste dagene. Vi spiser skikkelig middag..med poteter, ris eller pasta. Mengden middag skal reduseres litt etter litt, for den spiser vi for mye av. I går kveld hadde vi kokt torsk, mandelpoteter og masse grønnsaker. Nam-nam! 

I dag ble det omelett og salat til frokost. Ingen brødskiver.  Til oss to brukte jeg 4 egg som jeg hadde igjen og vispet i ca 8 ss H-melk. Hakket opp en del av stilkene på både brokkolien og blomkålen.  Resten av en skinkeboks i små biter, restene av en pose babyspinat og 1/2 paprika. 

Stekte grønnsaker og skinke i godt med margarin. Før jeg helte over eggeblandingen og la over noen klatter med smøreost, og gressløk fra egen hage. 

Tok litt av en hjertesalat og hakket opp. Og et par klatter med rømme over den, så ble dette en deilig frokost 😁

Nå skal jeg gjøre bittelitt forsiktig småting her før jeg legger meg ned og leser videre i boka jeg fikk til jul. Er alene hjemme for øyeblikket så får ta det rolig😊 Ha en fin dag😚

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg