Nytt strikkeprosjekt.

Tidligere i uka begynte jeg på en genser til meg selv. Ei venninne og jeg var på Sparkjøp for å kjøpe garn på tilbud for ei stund siden. Jeg kjøpte ikke så mange nøster, siden jeg ikke visste om jeg bare skulle ha påfyll til å gjøre ferdig det siste sitteunderlaget jeg holdt på med, eller om jeg også skulle begynne på en “slaskegenser” jeg har hatt lyst til å strikke ei stund. Jeg endte opp med 2 nøster ekstra…for å kunne begynne så smått på genseren hvis jeg bestemte meg for det. Genseren jeg har lyst på er i samme tykke garn som ble brukt i sitteunderlagene.

Da jeg var innom på Nille tidligere i uka hadde de tilbud på like tykt garn der, men i et annet merke. Og der var det kun 2 farger å velge i. Jeg kjøpte noen få av hver.

I går, da jeg var i Vikersund gikk jeg innom på Europris. Der har de også garn. Der var det ingen tilbud, men jeg tok med 2 nøster derfra likevel. Jeg er godt i gang med genseren, og har ikke lyst til å gå tom for garn med én gang. Det ble enda et annet garnmerke, men fargen var grei. Alle 3 merkene har garnlengde 55 m pr 50 g, så da går det fint å bruke de sammen. Alle er i ren ull.

Jeg strikker uten mønster. Ingen kommer til å ha en helt lik genser som meg. Det er gøy. 

 

HA EN FIN DAG ❤️

6 kommentarer
    1. Herlig, og ja er så enig. Det er gøy å mixe oppskrift selv..Noe eget, noe man ikke ser på butikken. Dette blir fint.
      Jeg strikker en vest med striper nå. Vise nå jeg blir ferdig. Bestilte garn på nettet jeg og det har ikke kommet enda, så bruker noe jeg har liggende så lenge av samme type garn. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg