NYTT GRILLTIPS

På søndag hadde vi besøk og grilling her. Gjestene vil gjerne ha ris og bearnaise-saus til grillmaten, så da ble det det denne gangen også. Sammen med en salatblanding og potetsalat pluss pølser, koteletter og svinefileer hadde vi bordet fullt.

Så i går tenkte jeg at vi måtte bruke alle restene som var igjen. Jeg blandet risen og salaten og la i folie. En smørklatt i bunnen ,så masse ris, litt salt, salatblandingen med en skvett olje over og til slutt ris på toppen og en ny smørklatt. For sikkerhet skyld brukte jeg dobbelt med folie.

Dette lå på grillen ca 15-20 minutter (tror jeg) siden det var såpass mye i pakkene. Da ble det seende sånn ut😊

Et par koteletter og pølser var også igjen, så de ble grilla de også. Beaenaise-sausen fikk en runde i microen, og dermed var  restene brukt til et herlig måltid😊😊

 

Da ønsker jeg alle en god dag.. og en god middag ❤

 

#grilltips #grillmat #grilletris #grilletsalat #sommermat

6 kommentarer
    1. Det var en fin bruk av restene ja, ser godt ut 🙂
      Jeg er ikke så flink til å bruke rester, så jeg forsøker å beregne akkurat når jeg lager middag 🙂

    2. Rester må spises opp, man kan ikke kaste god mat. Min bestefar brukte si “heller skal buk sprengast en god mat skal slenjast”, synes det er et eitrande godt uttrykk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg