NYTT ÅR, PLUNDERET FORTSETTER

I dag ville ikke bilen gå så langt den skulle. Mannen kom nesten frem til apoteket for å hente medesiner, så var det helt stopp. Den har fusket noen ganger i det siste, så det var vel ikke annet å vente. Et eller annet filter er antagelig tett, og nytt får vi ikke tak i før om et par uker. Da får vi bare strande her hjemme mens vi venter.

Jeg er heldig som har et par sønner som trår til når jeg trenger hjelp. ( denne gangen for å få mann og bil hjem). De kastet seg i bilen med slepetau i bagasjen, og nå har de nok funnet han tenker jeg. Da er det bare å håpe på at tauingen går bra helt opp hit. Det er nesten 2 mil det. 

Det er visst ikke meningen at noe av det vi har skal fungere som det skal. Ingenting er kjøpt ubrukt, og med den “flaksen” mannen i huset har, er det ikke så lenge det virker etter innkjøp. Da er det bare å skru og mekke, kjøpe deler der det er mulig, og håpe at møkka går ei stund til. Det gjelder bil, traktor, gressklippere, snøfreser og alt annet det skulle finnes en motor på. Vannet har fryst i dusjen… og enda er ikke alt nevnt her.

Her er det bare “fryd og gammen”. 

Godt nytt år.

På. Jeg vet jeg ikke har stor grunn til å klage når jeg tenker på alt annet som skjer i disse dager. Men noen ganger blir jeg bare helt matt og oppgitt.

8 kommentarer
    1. Lykke til videre i det nye året..kan trengs skjønner jeg.. Det meste ordner seg men kjedelig med plunder.. Klem <3 Flott bilde da..

    2. Det er lov å klage litt, selv om andre har det verre. Man har jo bare sitt eget liv å sammenlikne med. Det vil alltid være noen her i verden som har det verre, men alle har lov å klage litt på eget liv. Samtidig er det jo fint når alt går bedre da, og jeg regner med ting går seg til igjen snart 🙂

      1. Takk. Ja det er sant. Det var i hvertfall godt å få ut noe her nå. Jeg føler meg allerede bedre i dag😊 Selv om bilen fortsatt står, er ihvertfall både den og mannen kommet hjem.

    3. Bra sønnene hjalp til 🙂 Det er samhold, fint…De får handle for dere – skriv lapp og send med penger! Buss er vel ikke aktuelt for dere!

      1. Ja her er det samhold når det gjelder😍
        Det er litt langt å sende dem på handletur. Men skulle det knipe helt så gjør de det 😊
        Vi har blitt kjent med noen her hvor vi bor, så en av dem kan sikkert handle med noe småtteri for oss også, til bilen er på veien igjen😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg