NYE FARGER I HAGEN

I går fikk jeg endelig plantet litt. Bedre sent enn aldri. Men det er jo så kalde netter enda, så jeg har ikke turt å begynne med det før nå.

Jeg plantet i urna mi og i ei potte som skal henge på veggen.

I år ble det disse fargene.

Hvit Pelargonia, og den andre husker jeg aldri hva heter😃. Jeg kjøper forskjellige farger hvert år. Det er like gøy hver gang å se hvordan det blir  når de får vokst seg store og fine.

 

I den lille potta på veggen ble det denne fargen i år.

Litt mørkt bilde , men det får gå.  Blir nok finere i sollys.

Jeg sådde også i ei urne.  Sommerblomster har jeg nesten aldri sådd, men gjør et forsøk i år. Dette skal bli noe som heter Asalia sommer. Aldri hørt om det .

 

Jeg sådde også et par nye Squarsfrø. Det ser ikke ut til at de jeg sådde ute for over ei uke siden vil komme opp av jorda. Nå la jeg de i ei potte som kan stå inne ei stund i stedet.  Tror det er alt for kaldt ute enda jeg. Erteblomstene jeg sådde ute samtidig har det heller ikke skjedd noe med. Det var godt jeg ikke brukte alle frøene til å så ute.

 

I dag skal jeg ned til min mor en tur. Se om vi får plantet noe der også. Kanskje ikke så veldig mye , for jeg har nemlig tatt mine planter inn i natt. Kommer til å ta de inn ennå ei stund, til jeg er sikker på at det er varmt nok om nettene.

Ha en fin fredag😚

 

 

7 kommentarer
    1. Ja, det er best å være litt forsiktig hvis det fortsatt er nattefrost. Fine blomster og farger. Jeg har ikke forsøkt å så selv her jeg bor nå, kjøper de ferdige 🙂
      Her har vi god temperatur, men det kommer så vått ned fra himmelen nå at det er bare til å ta med såpa ut, og ta seg en dusj. Skal visst være sånn i noen timer nå.
      Ha en fin dag videre ♥

    2. Vakre blomster i nydelige farger 🙂 Skal plante litt mer til uka tenker jeg..har også drøya litt pga kalde netter.. God helg til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg