Nok å gjøre

Her er det mer enn nok å gjøre. En klesvask henger ute i Junisola til tørk. Blir i godt humør bare av å se den vaie i vinden.  Frøene jeg har sådd er nøye studert. Det er ingen nye spirer å se. Det er disse jeg ventet på.

 

De har fått påfyll av vann. Og de som allerede spirer vokser fort. Frokosten er spist ute på terrassen. Og jeg har tenkt igjennom hva som bør være på dagens liste over gjøremål.

Jeg har kommet til at det må bli støvsuging, gressklipping og innhøsting av gressløk. Så blir det nok en tur i butikken og middagskokkelering. Tur kan det hende det blir også.

Det er bare det at nå blir jeg nødt til å ta en liten siesta, selv om jeg ikke har det minste lyst. Jeg får ta gjøremålene i rolig tempo kjenner jeg. Lysten til å gjøre noe er i hvertfall der. Og jeg har et tonn ting å velge i.

Ha en flott sommerdag😙

8 kommentarer
    1. blomkarse er så vakkert ,jeg sådde i fjor ,men en stor kvit sommerfugl la sine egg på dem ,og herre min så mange larver der var og dei var skikkelig store ,jeg måtte til slutt plukke larver flere ganger daglig ,så blomkarse kan vist ikke jeg ha her jeg bor

      1. Så dumt da😐
        Det er første gang jeg prøver her. Nå tror jeg ikke det vil spire flere frø. Så da ble det bare halvparten av de jeg sådde som kom opp. Men de vokser villig da😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg