Noen vet å kose seg i eget selskap.

Det er jeg god på. Koser meg i eget selskap jeg. Surrer rundt for meg selv. Litt husarbeid, noe tv-titting, noe håndarbeid eller annen hobby, lager middag til meg selv og nyter den i lange baner etterpå. Så deilig, så fritt, så fredelig. 

I går f.eks ble det gryterett hos meg. Jeg fant en pose med det i skapet her en dag. Det er på tide å prøve å bruke noe av alt jeg har hatt i matskapet ei stund.

Jeg hadde ei pakke med svinekjøttdeig i kjøleskapet, og det var igjen godt over en halv blomkål der også. Den tok jeg en god del av. Jeg syns det er godt å fylle på med litt ekstra i sånne ferdigposer.

På helgehandelen i går kjøpte jeg løk, det er alltid kjekt å ha. Hvitløk hadde jeg her fra før. Chili har jeg bare i krydderform akkurat nå, med det fikk duge. Jeg fikk stæsjet den opp til en god gryterett.

Det ble salat og nystekt baguett som tilbehør. Kan man ha det bedre da ?

Det ble så mye av alt at jeg har ferdig middag til i dag. Hvis ikke planen endres og jeg må gå for hjemmelaget pizza i stedet. Yngstemann ringte i går kveld og hadde lyst til å komme og være noen dager hos meg fra i dag. Vi får se hva det blir til. Planer endres på løpende bånd der i gården.  Det blir koselig det da, og ha besøk noen dager. Jeg har fått 3 dager helt for meg selv, så jeg skal klare å ha besøk av en av mine egne i noen førjulsdager. Vi får prøve å finne på noe hyggelig.

(Planen er endret siden jeg begynte på innlegget her på morgenen i dag. Han kommer ikke i dag i hvertfall.)

Snøen som var varslet i går ble det ikke mye ut av. Da jeg var våken i halv 3 tida i natt lavet det ganske bra ned. Det var alt. Da jeg var våken igjen halv 6, hadde det allerede gitt seg. Det er helt innafor for min del. Det er hvitt og julestemning i massevis her fra før.

Jeg går med småfeber nå om dagen, og da er det greit og kunne ta alt i helt eget tempo. Jeg nyter dagene i eget selskap. Med strikketøy, tv, god mat, og andre sysler innimellom. Litt etter litt skal det bli jul her. Helt uten stress.

 

HA EN FIN LØRDAGSKVELD ♥ 

 

10 kommentarer
    1. Deilig det, bare til å koste seg videre…trenger ikke en haug folk rundt seg for å ha det bra til middag og kvelden..
      Klem fra meg.

    2. Du og jeg er heldige som kan kose oss i vårt eget selskap, ikke alle kan det 🤔 Det har kommet masse snø her i Oslo også det siste døgnet, mer enn jeg ønsker meg. Vakkert er det, men ikke så lett å seg fram. Ønsker deg en fortsatt fin lørdagskveld 🤗

      1. Ja vi er heldige som kan kose oss alene 🥰 Jeg misunner ikke folk som må ha noen rundt seg hele tida.
        Nå har det begynte å snø her igjen ❄
        Fin mandag til deg 🥰

    3. Det er veldig bra å kunne trives i eget selskap.🤩🤗
      Så lenge man har hobbyer og interesser har man alltid nok å gjøre.🥰🧶
      Nyt lørdagskvelden!🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg