Noen dager oppe og går, andre dager gjemmer jeg meg bort.

Denne uka har jeg for det meste holdt meg for meg selv. Jeg brukte meg opp i løpet av forrige helg og et par dager tidlig i denne uka.

Vi var 4 stk som organiserte og fikset alt til et 80-års lag. Min mor sitt. Utrolig nok klarte jeg å holde det gående hele fredag og hele lørdag. Bursdagen ble bra nok. Min bror, hans Thailanske kone, min Thailanske svigerdatter og jeg klarte å få alt i mål. Klapp på skuldra til oss.

De 2 fra Thailand ordnet med haugevis av ballonger satt sammen til blomster. 

 

3 av oss fikk kurs i serviettbretting av fjerdemann. Pynten på serviettene har kona til broren min laget.

 

Vi ble fornøyd med resultatet av pyntingen.

 

Og maten. Både spekemat og varmekarbonader, og Thaimat.

Marsipankake og annen baking var det ingen som rakk. Så selveste bursdagskaken ble bestilt hos Raskekaker, og hentet på Kiwi.

Syns den var fin jeg. Og god var den også.

Det ble tidlig kveld på bursdagsbarn og gjester. Vi 4 som sto for laget holdt på til sene kvelden med oppvask, rydding, pakking av mat, kaker og alt annet vi hadde bragt med oss til lokalet vi leide. Søyahuset i Åmot. Samme lokalet vi hadde til bryllupet for 5 år siden.

Helt til slutt kjørte vi hjem til min mor for å se hvor mye hun fikk plass til av mat og kaker hjemme hos seg. Hun skulle ha et par etterpålag, så mesteparten måtte stues inn i kjøleskapet der nede. Resten måtte vi få plass til hos meg og min bror. Som vanlig ble det alt for mye mat.

Nå er jeg veldig glad vi er ferdige med dette. Og at jeg kan slappe av og holde meg for meg selv så lenge jeg vil heretter. Jeg har måttet øke dosen på Levaxin ( for lavt stoffskifte ) enda en gang for et par uker siden. Trodde jeg hadde blitt i bedre form noen dager. Men gikk på en smell igjen gitt. Neste kontroll er om ca 4 uker. Tar evigheter å komme opp i rett dose har jeg skjønt.

Jeg har vært på et par fisketurer helt alene. Dratt opp på skauen tidlig på kvelden og blitt der til det ble mørkt. En kveld for å få et pusterom før bursdagen, og en kveld som jeg følte meg i fin form etterpå. Ingen fisk på meg enda. Men det er godt å sitte der oppe i stillheten med ei bok, mens duppen ligger i vannet.

 

I dag har jeg vært oppe alt for tidlig, så det blir snart en liten blund på meg igjen. Jeg har lyst på en fisketur igjen i løpet av dagen eller kvelden. Så er jeg kanskje klar til kontakt med verden igjen snart.

HA EN FIN SØNDAG ❤️

6 kommentarer
    1. Man blir både glad og sliten etter en slik forberedelser og feiring:) Allikevel, man trenger ro og hvile etterpå.Fine bilder etter fisketuren selv uten fisk:)

    2. Det krevet sitt å skulle organisere og holde et sånt selskap, uansett hvor mange det blir og hvor koselig det blir. Skjønner godt ble sliten og trengte en pause. Går ut i fra at din mor koste seg på dagen sin 🥰 Ønsker deg en fin mandag, klems 🤗

      1. Ja, det blir lenge til neste gang. I det minste skal formen være på topp aller først 😊
        Tror hun ble fornøyd med bursdagen 😊
        Fin mandag til deg i regnværet 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg