Noen av plantene mine flytter.

Noen av plantene mine skal faktisk flytte før meg. Jeg kommer ikke til å ha plass til alle de jeg har, så noen ble lagt ut på Facebook i går.

3 stk Praktspragler som flere ville ha for en billig penge. En flyttet allerede i går. 

To andre blir hentet i morgen.

Denne digre Monsteraen som jeg har hatt i mange år blir også hentet i morgen. Jeg syns det er synd å kvitte meg med den, siden jeg har hatt den fra den var liten. Men den er rett og slett blitt for stor til å ha i en liten leilighet. 

Babyene til denne skal få bli med meg videre. Jeg tok 3 avleggere av den voksne en gang i våres, og de kommer som bare det.

Det er artig da. Har aldri prøvd på det før. De sto veldig lenge i en vase med vann i vinduskarmen før jeg tok sjansen og plantet dem.

Ute står Appelsintreet mitt.  Det har blitt over 3 år gammelt nå. Og det vokser villig.

Det skal i hvertfall bli med meg dit jeg skal. Jeg leste et sted at hvis man var heldig kunne det komme frukter på det etter 4-5 år. Har vel ikke helt trua på det, men det er gøy å ha det uansett. Det har jo vokst opp fra en appelsinstein jeg puttet i ei blomsterpotte en gang.

Jeg tror det skal få komme inn i stua igjen snart. Det begynner å bli kjølige netter.

Det ble en paprikaplante av noen få frø jeg gjorde det samme med i våres. Søtpaprika er dette.

Den skal få komme inn snart den også. Jeg var alt for sen med å få frøene i jorda i år. Får satse på at det blir modne paprikaer på den inne i løpet av høsten. Neste år skal jeg putte frø i potter i Januar/Februar. Har lest at det kan lønne seg.

Hvis jeg er så heldig å få en leilighet med vinduskarmer og sollys da.

Nå har jeg gjort det jeg MÅTTE i dag jeg, så nå har jeg virkelig fortjent å legge meg nedpå ei stund med boka mi.

 

HA EN FORTSATT FIN SØNDAG ♥ 

11 kommentarer
    1. Nydelige planter!🤩
      Heldige er de som får overta dem.🤗🌸
      Godt at du har fått tatt noen avleggere, så du får med deg noen av dem videre.
      Kos deg med boka.🤗

      1. Takk 😊
        Ja det er lurt å ta avleggere av det man har. Den lille Monsteraen bilr med videre. Og noen nye avleggere av Praktspraglene 😍
        Fin ny uke til deg 🥰

      2. Takk 😊
        Ja det er lurt å ta avleggere av det man har. Den lille Monsteraen bilr med videre. Og noen nye avleggere av Praktspraglene 😍
        Fin ny uke til deg 🥰

    2. Så mange flotte planter du har 🥰 Den brune Coleusen (Praktspraglen) er en av min favoritter, og jeg hadde en stor sånn som dessverre ikke klarte seg. Før om årene så odlet jeg fram paprika i kjøkkenvinduet, og det gikk helt fint ettersom det er sol og relativt varmt der hele året. Jeg har alt for mye planter her i leiligheten, og en haug ute på balkongen som jeg ikke helt vet hvor jeg skal gjøre av nå som kuldegradene snart er her. Ha en fortsatt fin mandag, klem 🤗

      1. Jeg hadde en paprikaplante inne fra høst til vår ett år. Den kom det noen frukter på. Jeg får ta inn den jeg har prøve det igjen . Praktspragler er fine planter. Tenker jeg tar noen avleggere av de som skal flytte 😊
        Fin mandag til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg