Noen av dagens planer.

Mens jeg har sittet ute å våkna med et par kaffekopper har noen av dagens planer blitt lagt. Det et en del ting som henger over meg nå.

Syltetøyet jeg skulle kokt for noen dager siden har jeg  ennå ikke kommet i gang med.

Jeg kan nesten se gresset gro her jeg sitter, og ingenting er klippet siden fredag.

Veden ligger også på samme plass som den har ligget i evigheter nå. Det er mye å ta tak i. Gutta boys kommer muligens opp hit for å hente hjem enda mer av veden som mannen holder på med lenger borti gata her. En av dem ringte i går kveld for å si at de kanskje kom i dag. Vi får se….de forandrer planer ganske fort de to der. Været må være brukandes også. Det er det faktisk i dag.  Foreløpig er det lett overskya og deilug temperatur.  Et lite og godt vindkast dukker opp i ny og ne.

Jeg har bestemt meg for å begynne med syltetøyet. Jeg har vært og hentet mesteparten av det jeg trenger av rabarbraen. 

På vekta ser jeg at jeg mangler enda litt. Jeg skal ha 1 og 1/2 kg. En halv kg jordbær har jeg i kjøleskapet. 2 kg tilsammen. Det blir da litt til å begynne med. Det blir visst aldri tomt for rabarbra her.

Neste post er å klippe det jeg orker av plenen. Det er 2 felt/stykker som ikke ble tatt forrige uke. Jeg håper jeg klarer begge i dag.

Så var det veden da… den må jeg se an til i kveld. Jeg skulle på kappet, kløyvd og stablet den.

Jeg begynner å merke at jeg har halvert antidepressivaen enda en gang tror jeg. Kroppen og hodet ble ikke noe godt utover dagen i går. Skjelven og rar i kroppen, hjertebank i perioder, vondt og ekkelt i hodet. Og tårene satt helt oppe i vippekantene. HELT uten grunn.

Jeg var i helt fantastisk humør bare minutter før. Satt ute, kosa meg glugg, og syns ikke jeg kunne ha det bedre. Jeg satt og undra meg litt over akkurat det…den rolige gode følelsen.

Alt var perfekt. Jeg hadde lyst til å gå inn å finne vaskebøtta og få inn litt såpelukt i huset. Jeg skulle bare ta en dusj først.

Etter dusjen snudde plutselig alt. Jeg ble sliten og urolig.  Tilslutt måtte jeg bite i det sure eplet og gå inn og legge meg ei stund. Lukke øynene, og prøve å få kroppen til å slappe av med meditasjon. Tror jeg sovnet ei lita stund. Men formen holdt seg nede resten av dagen og kvelden.

I dag kjenner jeg meg roligere igjen. Selv om det ble lite med søvn i natt, skal jeg begynne på planene mine. Pausene skal brukes til hekling. Jeg er i gang med sommertoppen min.

Ha en fin dag du der ute da😙

 

10 kommentarer
    1. Synes det høres ut som du også trenger å ta i bruk skilpaddefart… 🙂 Det høres veldig hyggelig ut med kaffekopper ute i sola, og det er fint med prosjekter, men kanskje ikke så mange at det blir uoverkommelig? Hekling høres koselig ut, da. 😉 Viktig å gjøre det som gir glede. 🙂

      1. Det er sant det. Jeg klarer ikke å ta noe av veden. Det blir for mye. Jeg har sagt meg ferdig for i dag nå😊 Er trøtt og sliten, men fornøyd med det jeg har fått gjort😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg