NESTENULYKKE PÅ KVELDSTUR

Da sola forsvant fra hagen i går kveld begynte Dino og våkne til liv. Han hadde bare sovet og slappet av hele dagen. Vært så rolig og snill. Så jeg bestemte meg for at han fortjente en tur. Gjett om han ble glad da jeg fant frem det lange båndet hans 😁 

Han klarte nesten å stå rolig til jeg hadde fått orden på båndet før vi gikk. Enda så ivrig han var….flink gutt.

På den andre siden av jordene strålte kveldssola fortsatt så vi rusla dit.

Jeg holder meg stort sett i skyggen i år, men jammen var det godt å kjenne den deilige varmen i går kveld. Nesten som å vandre rundt i Sydentemperatur.  Kanskje ikke så rart, det har jo ikke vært så mye varme i sommer. Men i går svetta vi godt både Dino og jeg på turen.

Tilogmed i ansiktet😎

Vi hadde ikke gått mange meterne før jeg klarte å få surra båndet hans rundt ankelen. Heldigvis så jeg det i det han la på sprang. Men jeg rakk ikke å få beinet løs, så det var bare å vente til han måtte stoppe da det stramma til, og håpe at jeg klarte å holde meg på beina. Heldigvis sto jeg oppreist fortsatt da han fikk bråbrems.

Jeg ble livredd da jeg oppdaget hva som ville skje. Jeg har nemlig klart å ramle stygt før. Og da knakk jeg ankelen rund baut. Den var helt løs og lå i 90 graders vinkel. Pluss at det ene leggbeinet var tvers av. Det ble operasjoner, og gips i 2 mndr.

Det var pga kneprotesene jeg landa så fryktelig galt sist. Det var ikke nok bøy i kneet, så det butta og smalt  i kneet først, før jeg hørte det smalt i leggen. Ikke så rart jeg fikk litt hetta et øyeblikk i går 🤔 

Det endte bare med noen sviende brannsår rundt ankelen, og det går fort over. 

 

Fine Lupiner var det langs veien i hvert fall, og jeg fikk holdt Dino rolig lenge nok til å ta bilde av en 😃

Ha en fin dag.  Det er deilig temperatur i dag også😊

 

#ankelbrudd #kveldstur #dino #finskstøver #kneproteser #nestenulykke

4 kommentarer
    1. Huff, ja. De langlinene til hundene kan være litt skumle sånn sett. Jeg bruker nesten alltid langline på puddelen Barney også når vi går tur. Han får litt mer frihet på den måten. Bra det gikk fint med deg denne gangen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg