NESTEN “NORMAL”

I går følte jeg meg nesten “normal” da jeg var ute for å gjøre noen ærender 😃 Jeg kan rett og slett ikke huske sist jeg var ute for å handle mat og tok meg tid til å se såvidt på andre ting også. Jeg var på et lite senter i Åmot. Det er ikke store greiene, men de har matbutikk og apotek blant annet. Jeg måtte på apoteket. Det var derfor jeg kjørte de 20 minuttene ned dit. Ellers kommer jeg meg stort sett ikke lenger enn nærmeste butikk 5 minutter herfra. På vei nedover følte jeg meg plutselig litt opplagt og fornøyd.

Jeg gjorde et forsøk på å holde fartsgrensa hele veien. ( noe jeg må innrømme jeg sjelden får til) Jeg sitter som regel helt i egne tanker når jeg kjører, og når jeg kikker på speedometeret ligger det alt for høyt hver gang. Vel… denne gangen skulle jeg være flink og kjøre pent. Jeg greide det nesten hele turen. Fikk parkert og gikk først inn på apoteket.  Der ble jeg stående å kikke litt i hyllene mens jeg ventet på tur. Bestemte meg for å kjøpe ny dagkrem. Det har jeg vært tom for i en evighet. Og ikke bare det… Jeg hadde husket å ta med masse gamle sprøyter med blodfortynnende og fikk levert de inn. De har blitt med på flyttelass 2 ganger de siste 10 årene. Har aldri fått rotet meg til å levere de inn på noe apotek. Ferdig der inne og stolt av meg selv gikk jeg videre.

Så stoppet jeg faktisk og kikket over ei tilbudskasse som sto utenfor bokhandleren. Fant ei bok som så spennende ut, og kjøpte den også😊 ( det er ikke ofte jeg handler annet enn mat som dere skjønner) Så inn i matbutikken. Handlet bare litt der, for jeg skulle videre til en Kiwi-butikk på vei hjem. Men før det stoppet jeg på en bensinstasjon. Skulle nemlig kjøpe med noe mannen trengte der. Stolt, svett og fornøyd var jeg nesten ferdig… uten å stresse!!

Selv om svetten nå haglet så brillene var vanskelige å holde på plass, og jeg kjente jeg begynte å få en fin tomatfarge i kinnene, kom jeg meg inn i siste butikk. Heldigvis hadde jeg handlelista klar, så jeg i det minste skulle få med meg det jeg måtte ha. Jeg klarte det også uten å stresse😃 

Turen hjemover gikk nesten like fint som nedover.  Men jeg merket at farta ble høyere og høyere jo mer jeg nærmet meg HJEMME. Måtte bortpå bremsen flere ganger for å redusere noen hakk på speedometeret. Uff-uff!!

Endelig var jeg hjemme. Sliten og skrubbsulten. Hadde selvfølgelig glemt å spise før jeg fór ut døra. MEN… Jeg hadde handlet 2 ting til meg selv. Dagkrem og bok😁

 

#bok #dagrem #psykiskhelse #handletur

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg