NÅR HODET JOBBER PÅ SPRENG

Det har vært stille fra meg et par dager. Jeg hadde bursdag på onsdag.  Og vannet forsvant dagen før. Det ble det litt problemer ut av. Men det løste seg ved å dra i butikken og kjøpe rundstykker, baguetter og pålegg. Det som nesten var værre var at husverten og mannen holdt på i timesvis ut og inn og opp og ned trappa til kjelleren. Da måtte jeg passe på Dino hele tiden, så han ikke forsvant ut døra. Og da blir det kluss i et hode med 100 planer. Jeg hadde håpet jeg kunne fått begynt på genseren jeg skulle sy til meg selv, eller begynne med fargingen av garn. Nå har jeg nemlig endelig fått en boks med alun som jeg vil bruke på garnet før jeg ha det i fargruppa. Men det gikk jo ikke uten vann! Jeg skulle også vært på en skogstur til, for å finne mer sopp til fargingen. Men jeg har plutselig fått helt oppheng på symesterskapet på nrk og har nå sett alle episodene på nett, pluss en tidligere sesong og masse annet sy-greier. Vel… da har det tatt noen timer også. Både på dag og nattestid. Idéene bobler og koker i toppen. Strikke julegaver holder jeg på med også. Har tatt noen runder til på lua. Den er jeg ferdig med mønsteret på.  Så den går det faktisk an å sitte og slappe av med innimellom. Men det er ikke så lett å slappe av når hodet jobber på spreng. Jeg får trykk i øra og blir svimmel rett og slett. På butikken i går kveld gikk jeg nesten og sjangla Da ble jeg litt bekymra. At det ikke skal kunne gå an å ha en tanke i hodet av gangen. Eller om jeg bare hadde hatt en hobby eller interesse. Ikke alt på en gang.  Irritert blir jeg også, når noen forstyrrer meg i kaoset mitt. Det beste er å ha en hel evighet…altså noen dager ihvertfall, helt for meg selv. Selv om mannen min er helt super til å la meg holde på med mitt….til jeg blir syk av det. Da sier han i fra at det må bli ei lita pause. Som regel hører jeg på det. Men hodet jobber alikevel, hvis jeg ikke prøver å konsentrere meg om noe helt annet, på TV eller noe. Jeg får rett og slett for mye innputt og idéer fra blogger og facbookgrupper.  Jeg vil så gjerne gjøre alt det andre holder på med. Gå tur, strikke, sy, plukke sopp, lage gode middager, farge garn, skrive bok , skrive blogg. Jobbe skulle jeg også gjort, men den tanken har jeg gitt opp for tiden. Jeg venter på beskjed fra nav om hva som skjer videre. Det blir antagelig søkt om ufør. Men ting tar tid. Dagene flyr fra meg uansett, med tanker og smarte ting jeg skulle gjort. Noe av det får jeg faktisk gjort også. Det er bare så vanskelig og bestemme seg for hva. Og når halve dagen går med til å prøve å sortere og velge en idé, forsvinner dagen bare som et “plopp”. Forresten har jeg jo et bokprosjekt liggende også. Og da jeg først får dratt frem vaskebøtta lukter det faktisk ganske godt..det er ikke grenser for hvor mange valg det er å ta i løpet av en dag.  Det er ikke rart det går trill rundt for den stakkars hjernen. Faktisk har jeg vært innom tanken flere ganger nå om å kontakte legen for å begynne på medisiner igjen. Men jeg husker hvordan dagene ble da. Kjedelige, trøtte og Zoobieaktige. Det er ikke noe ålreit liv. Jeg skal prøve å takle dagene som de har vært nå uten medisin. Enten i 100, eller bråstopp og alt er meningsløst ei stund på sofaen.  Noen dager er sikkert normale også vil jeg tro. Men jeg flyr i hvertfall opp og ned som en jojo. Her er noen av prosjektene mine nå om dagen.

 

 

 

 

Og med dette ønsker jeg alle en fin dag😊 Jeg må vist sette ertesuppa til koking før jeg gjør noe annet. 

 

#planer #hurramegrundt #bipolar #prosjekter #redesign #sy #strikkelue #alun #plantefarging

 

3 kommentarer
    1. Merker hvor mye man trenger vann til når det er borte.. Tenk om man klarte å ha fokus på en ting av gangen..i stedet for å tenke på så mye at en ikke får gjort noe..hehe.. Artig å se at du er kreativ og holder på med håndarbeid 🙂 Ertesuppe blir nok godt på en grå høstdag… God helg <3

    2. Herlig, mye planer og det kan fort gå i ball. Det er jo ikke greit. Men sånn er jeg også. Men prøver å koble det ut av hodet. Jeg bruker gåturen mine til å sile hodet..Men er nok ikke så lett med din sykdom! Min sykdom er jo annerledes..God helg og klem..

    3. Ikke lett å ha det sånn. Høres ikke greit ut når det blir HELT omvendt heller da. Det er ikke for stor dose med medisin som gjør det da. En mellomting kunne vel kanskje være godt? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg