Nåla er satt i kjolen.

Endelig er de første lange sømmene i kjolen til min svigerdatter sydd. Så langt alt vel.

Jeg hentet symaskinen min og det jeg trengte for å begynne å sy ned til spisebordet i stua i dag. Der har den stått og ventet tålmodig mens jeg har sett på fotballkamp.

For det første er det mye varmere her nede enn oppe på syrommet mitt, og for det andre skal den få bli med meg ned til Hokksund i morgen kveld. Jeg tenkte å bli der noen dager igjen.

Da kan svigerdatteren få prøvd kjolen før jeg begynner å sy i belegg og glidelås og sånne ting. Jeg vil helst slippe å ta opp igjen for mye hvis den ikke sitter som den skal på henne. Men å sy sammen de største stykkene med enkel søm, dét kan jeg gjøre ferdig før jeg reiser nedover.

Dette blir spennende! Og det var et veldig godt stoff å sy i.

Kos deg med resten av lørdagskvelden😚 Jeg skal sy et par sømmer til før jeg tar natta.

 

13 kommentarer

Siste innlegg