Nå var det godt å finne sofaen.

Jeg tror ikke jeg skal sette så mye mer på tapetet i dag. Det var bare helt nydelig å slenge seg ned i sofaen etter en tur på farta. Jeg har vært på kjøretur i dag, og møtt en gammel venn. Det var artig.

Siden jeg skulle ut med bilen hadde jeg bestemt meg for å stoppe et sted da jeg skulle hjemover igjen. Tenkte jeg kunne passe på å få meg en gåtur et annet sted enn akkurat rundt i nærheten av her jeg bor.

Jeg stoppet på et bittelite sted langs gamleveien mellom Vestfossen og Kongsberg. Stedet heter Darbu. Jeg parkerte på stedets eneste butikk.

Derfra kunne jeg gå bortover til Fiskum kirke på en godt islagt gangvei som var forøkt strødd, men til liten nytte. 

 

Darbu ligger langs Fiskumvannet. På den andre siden av vannet ligger Sundhaugen. Der er det  en badestrand som ungene og jeg var en del på da de var små. Det var alltid folksomt der den gangen, og det er det nok fortsatt. Jeg har ikke vært der omtrent siden den gang, så er litt usikker på hvordan det er der nå.

 

Sandstranda syns ikke på denne tida uansett. Kanskje jeg burde ta meg en tur til sommeren å sjekke hvordan det er blitt der i løpet av alle disse årene. 

  I dag er det 50% på nygrilla kylling på Spar, pluss pakker med hel kyllingfilet, og strimlet kyllingfilet. Da jeg kom inn på senteret i Åmot luktet det nygrilla kylling over hele plassen. Jeg som hadde ferdig middag som bare skulle varmes da jeg kom hjem, klarte ikke å dy meg. Planen var å kjøpe et par pakker med kyllingfilet, men det ble med en glovarm kylling hjem også. Og en boks med bulgur- og hummussalat. Det smakte perfekt. Nygrilla kylling er sååå godt.

 

Etter at bildet ble tatt kom jeg på at jeg hadde sukkererter i kjøleskapet. Så de ble hentet og brukt som knask ved siden av.

Nå er jeg veldig klar for å bare glo på tv ei stund.

HA EN FIN KVELD ❤️

 

 

6 kommentarer
    1. Nygrillet kylling er helt nydelig!🤩🤩
      Lurt å stoppe på veien når du var ute og kjørte og gå en ny rute.👌🏻
      Nyt kvelden!🤗

    2. Så fint landskap, ser rolig ut. Sånt liker jeg. Du får sjekke den stranda til sommeren..Ble nysgjerrig jeg nå. Vet du, meg og vann.
      Maten så deilig ut. Enkelt, men veldig godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg