Nå skal det fiskes fremover.

Tirsdag kveld fikk jeg mast med meg yngstemann på fisketur. En kamerat av han ble med også. Vi reiste til skogs til et vann de hadde vært ved for mange år siden. Og der vaka fisken skal jeg si deg.

Gutta hadde fluestang, og kom raskt i gang. Jeg måtte ordne litt med noe nytt utstyr jeg hadde kjøpt først. Men jeg kom i gang etterhvert jeg også. 

 

 

Det var et fint sted vi fant. Så deilig og være ute med fiskestanga.

Kameraten hadde på en diger rusk som gjorde et par skikkelig sprett i vannet på vei inn, men datt av alikevel i det den nærmet seg land. 

DET var irriterende altså. Vi så den godt alle sammen, og skulle så gjerne hatt den på land.

Det som ikke var så kos var all knotten som surra rundt oss på armer og i ansikt. Vi var fulle av stikk før vi ga oss da klokka nærmet seg 23. I hvertfall jeg som bare hadde t-skjorte på meg. Yngstemann ble møkk lei knotten, og ville nok gitt seg en halvtimes tid før vi gjorde det.

I går kjøpte jeg myggspray og la den rett i sekken min. Jeg har nemlig avtalt fisketur i dag også.

I dag skal jeg og ei venninne ut å prøve fiskelykken. Vi prøver et annet vann i dag, men jeg skal være med guttene tilbake til stedet vi var på en annen gang igjen. Ikke så lenge til håper jeg.

Det var synd at vi ikke fikk noe som ville sitte på kroken den kvelden. Min mark hadde den vært og smugspist av, og yngstemann hadde også et napp. Kameraten fikk en liten en som han slapp ut igjen.

Fint var det der i hverfall.  Deilig, stille og rolig.

 

JEG HÅPER PÅ MANGE FISKETURER OG MYE FISK I SOMMER.

LAG DEG EN FIN DAG ❤️

2 kommentarer
    1. Det var synd at han mistet fisken, men sånn er det innimellom. De slår og klarer å komme seg av kroken 😉. Jeg har ikke vært på fisketur siden mine foreldre levde, og da fisket vi i Hallingdalselva. Pappa pleide å sitte med teleskopstang oppe i en liten foss, og fikk som regel noe til kveldsmaten hver dag. Ønsker deg en fortsatt fin Midtsommer, klem 🤗

      1. Ja det var synd at han mistet den. Men han hadde visst vært der en tur igjen i går og da fikk han opp en 😊
        Fisking er spennende syns jeg. Hallingdalselva tror jeg ikke jeg har fisket i noen gang.
        Håper jeg får litt fisk i løpet av sommeren 😊🌞🐟
        Fin midtsommer til deg også 🌞

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg