Nå må jeg passe på magemålet.

Et par dager nå jeg jeg spist mer enn det jeg har gjort daglig de siste par månedene. Det må skjerpes inn igjen med en gang. Jeg har nemlig ikke så lyst til å begynne på Mysimba vektreduserende tabletter igjen. Ikke etter opplevelsen jeg hadde med denne operasjonen. Tenk hvis man må hasteoperer da. Det er ikke alltid en operasjon kan planlegges. Og jeg vil IKKE oppleve de smertene en eneste gang til !! Derfor må jeg prøve å få kontroll på matinntaket på egenhånd.

Og ikke bare det. Jeg har spandert på meg nye klær i dag. Det er en fordel om de passer. Jeg har ikke kjøpt klær til meg selv i det hele tatt de siste åra. Så det var jammen på tide. Jeg har så smått begynt på mitt nye liv, og det skal bli godt å kjenne at jeg lever igjen.

Klærne orket jeg ikke å prøve i butikken. Det hadde jeg ikke klart heller. Toppen jeg kjøpte regner jeg med passer. Buksa kan det bli værre med. Men dama i kassa målte livvidden på den for meg, så jeg tror det skal gå bra med den også. Jeg skal se om jeg klarer å prøve begge deler i morgen. Da kan det hende det kommer et bilde her.

Nå får du bare bilde av denne her. Persimon/Sharon.

Dette er en saftig og god frukt uten stein. På Kiwi i dag kostet den 5,- stk. Det er ikke så gal pris. Jeg kjøpte 3 stk av den, pluss 3 store røde epler. Da har jeg frukt i helga. Det er bedre å spise det enn alt for mye brødmat.

Det har så langt i dag bare blitt knekkebrød på meg. Det er også bedre enn brødskiver til hvert måltid. I hvertfall for meg og min vekt og mage.

Jeg hadde en plan om å lage Taco i kveld. Har kjøpt kjøttdeig og andre ting jeg manglet. Men siden jeg ikke har spist en eneste brødskive i dag, og egentlig har fått nok bevegelse med å komme ut og inn av bilen og tråkke rundt på senteret i Åmot, går jeg for blingser med sylte og sennep i stedet. Og en Persimon til dessert.

 

HA EN FIN FREDAGSKVELD ♥ 

 

10 kommentarer
    1. kjøpte 2 slike frukter på kiwi jeg også i dag ,ikke smakt dem før men gode var dei :=) ja livvidden må vi passe må jobbe med det jeg også for jeg legger på meg fort om jeg ikke passer på

    2. Den frukten der er veldig god synes jeg.🤗
      Fin erstatning for søtsaker.
      Det er ikke så enkelt når du ikke har mulighet til å bevege deg så mye enda.
      Håper du blir så bra etterhvert at du klarer å gå turer igjen.🤗

      1. Ja den er en god erstatning for søtsaker 😊 Det tar tydeligvis litt tid dette her, men det går da fremover. Foreløpig har jeg visst nok med å bevege meg inne her. Formen blir helt sikkert bra nok til å gå turer etterhvert 😊

    3. Jeg har sett den frukten i butikken, men har ikke turt å kjøpe den. Kanskje jeg skal gjøre det 😉 Det er sjelden jeg prøver klær i butikken, og som regel går det greit. Er nok greit å passe på matinntaket, for det er lett at man spiser for mye. Grattis med ny garderobe, klem 🤗

      1. Tusen takk. Jeg gleder meg til jeg orker å prøve det nye antrekket 😊
        Du burde absolutt kjøpe den frukten. Den er søt og god 😊
        Jeg har lett for å spise alt for mye. Er litt for glad i mat. Nå skal det skjerpes inn på det 😏

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg