Nå er huset sagt opp.

Sent på kvelden den 31. August leverte jeg oppsigelsen på husleiekontrakta. Det var aller siste frist å få gjort det på hvis den skulle gjelde fra den 1. i denne måneden.

Min mor og jeg ventet og ventet på telefon fra huseieren som skulle gi beskjed da hun var hjemme den dagen. Da det begynte å bli passe sent på kveld og vi enda ikke hadde hørt noe  reiste vi heller bort å la den i postkassa hennes.

Vi var veldig trøtte og slitne etter en lang dag her hjemme i Sigdal. Mora mi hadde pakket ned en del glass og krystall, og jeg hadde sortert hva jeg skulle ha og hva som skulle kastes av en hel masse pynteting.

Oppsigelsen ble godkjent og jeg har nå 2 mndr oppsigelsestid. Jeg trodde jeg hadde 3. Så det var jo bare en fordel.

Jeg ble med ned igjen til Hokksund for å sove der enda ei natt. Det tar på dette her. Det er så mye som skal ordnes å tenkes på. Heldigvis har jeg god hjelp av gutta og mora mi.

Etter ei ukes tystnad fra “mannen” har han gitt lyd fra seg igjen og vært oppom her. Da blir det muligens litt hjelp å få derfra også etterhvert. Torsdag reiste gutta oppover før meg for å få ut noe av det jeg visste skulle kastes av store ting og møbler. De fikk fort en full henger. Og de klippet masse av plenen for meg før de reiste nedover igjen.

Da de reiste begynte jeg med vasking. Jeg holdt det gående i 3-4 timer med få korte pauser. Da kvelden kom var jeg helt ferdig. Sov som en stein hele natta og fortsatte med vasking og sortering av ting og tang fra jeg sto opp til langt utover dagen i går. Etter det har det vært bråstopp.

Jeg har litt til jeg gjerne vil gå over med vaskekluten før husverten kommer på befaring. Jeg skal prøve å orke det i løpet av kvelden. I dag er jeg helt nødt til å prøve å hvile kropp og sjel mest mulig. Alt får bare bli som det blir.

Leiligheten i Hokksund har jeg ikke hørt noe fra, men det var forventet. Jeg har ikke tenkt så mye på den etter visningen på mandag.

FIN DAG TIL DEG ♥ 

10 kommentarer
    1. Det er fryktelig kjedelig med flytting. På alle måter. Neste gang tror jeg jeg skal leie noen til både selve flyttingen og vaskingen i etterkant. Tror ikke jeg orker gjøre det selv lenger 😛 Skjønner godt du er sliten :-/

    2. Du er snart i mål og kan klappe deg selv på skuldra…Ditt nye liv blir bra – masse muligheter der ute! Deilig med frihet og styre seg selv!
      Men det masse styr når det står på – det er helt sikkert 🥰

      1. Ja det blir godt når jeg endelig kan klappe meg selv på skuldra 😊 Det tar npk ei god stund enda, men en dag er jeg i mål og kan nyte livet for meg selv igjen.
        Fin søndag til deg. Klem 🥰

    3. Det er mye styr fir deg nå. Det blir nok godt når alt har roet seg og du blir ferdig med flytting og er kommet på plass på nytt sted. Nyt lørdagskvelden!🤗

      1. Ja det skal bli veldig godt å bli ferdig med alt. Det tar nok ei god stund enda vil jeg tro. Men det er greit det. Så lenge jeg vet jeg skal vekk herfra og nedover mot Hokksund igjen 😊
        Ha en flott søndag 🥰

    4. Du har virkelig stått på å fått ordnet opp, for jammen er det mye å gjøre når man skal flytte. Godt når alt dette er ferdig, og håper jeg det går i orden med leilighet ganske raskt også. Ha en fortsatt fin søndag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg