NÅ ER DET SLUTT PÅ RIBBA

I går gikk siste rest av ribbe.  Den ble stekt dagen før, til yngstemann.  Han ønsket seg middag hos oss.  Og jeg hadde lovet han en julemiddag. 

Mannen hadde reist på guttetur med en kamerat dagen før der igjen .  Det var bare de to, og de var på hytta som ligger på skauen her oppe. 

Jeg var ikke helt sikker på om han kom hjem til ribbemiddagen eller dagen etter. Så jeg kokte ekstra poteter for å ha på lur.

Yngstemann og jeg koste oss med middag.  Og etterpå fant vi en film og rigget oss til i hver vår sofa og begynte å se på den.

Vi kom ikke halvveis i filmen engang før vi hørte noen ute i gangen.  Og joda…der dukket mannen opp. Han har en egen evne til komme hjem når  det lukter mat.

Flaks for han var maten fortsatt nogenlunde varm, og det var mer enn nok poteter til at han kunme sette seg rett til bords.

I går ble restene varmet opp i ovnen. Med noen få nykokte poteter og rosenkål til påfyll. Så nå er det tomt for ribbe, surkål og saus her i huset.

I dag blir det fiskepudding til middag. Enten stekt, eller i hvit saus. Det skal bli godt med noe annet enn julemat nå.

 

Ha en fin dag😙 

4 kommentarer
    1. Jeg har spist pinnekjøtt EN dag, det var all julemiddagen. Er ikke så glad i det så. Og jeg gidder jo ikke lage spesielt mye middag heller. Mye ferdigretter innrømmer jeg 😀 Men godt med hverdag igjen uansett 🙂

    2. I år kjøpte vi en liten tynnribbe som vi spiste julaften og 1.juledag. Mannen min tok de siste restene til middag 30.12.2020. Ribbe er kjempegodt da, og det er sikkert fordi man spiser det kun en gang i året.

      Mekrer at det er godt å være tilbake til normal gjenge igjen med diettmaten jeg spiser til vanlig. Den har kroppen min best av å spise.

      Ønsker deg enn kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg