Mye som må ordnes.

Dette her har vært alt for mye for hode mitt den siste uka. Jeg blir som ei slakt utpå dagen når jeg begynner med telefoner hit og dit allerede før jeg er skikkelig våken, og fortsetter med det langt utover dagen. Og alt som skal gjøres på nettet også.

Husleiekontrakta er signert. Det gikk faktisk greit på nettet. Plunderet begynte da jeg skulle åpne to nye kontoer i en bank jeg ikke bruker.

En skulle jeg fikse selv. Og det gikk bra etter en samtale med banken. Den måtte jeg ha for å kunne få en depositumskonto i samme bank. Banken som huseier bruker. Vi skulle begge signere på depositumskontoen på nettet. Og der har det så langt stoppet opp. Det er umulig å overføre penger til noen av kontoene. Så vi har begge ringt banken.

Da jeg ringte sa de at min signatur var i orden., men ikke huseier sin. Derfor gikk det ikke an å få penger inn på kontoen. Så jeg måtte maile han og si i fra om det. Fikk til svar at han hadde signert samme formiddag. Han ringte banken han også. Og han fikk til svar at hans var i orden. Men forsatt gikk det ikke å få inn penger.

Dagen etter var det å ringe opp banken igjen. Først fikk jeg samme svar. Min signatur var ok. Hans manglet forsatt. Men den damen jeg snakket med denne gangen fant ut at det muligens var det at huseier har et firma som som sto sammen med navnet hans på signeringen.

Jeg ble satt over til firma-avdelingen. Der påsto de plutselig at begge signaturene var i orden. Det skulle bare være å sette inn penger der. Så jeg la på og det ble prøvd igjen. Nope….det var fortsatt ikke mulig, og jeg måtte ringe opp igjen enda en gang. Og hver gang var det 20 minutters ventetid. 

Den damen jeg kom til denne gangen så antagelig at alt var i orden i den avdelingen også nå. Og det eneste hun kunne tenke seg at  det da kunne være var at det var forsinkelser i systemet over til andre banker.  At andre banker fortsatt ikke har fått med seg at denne kontoen finnes enda. Og det går jo ikke å sette over penger til en konto som ikke finnes. Får prøve igjen i løpet av dagen i dag. Går det ikke da så vet ikke jeg hva jeg skal gjøre.

Samtidig som jeg har holdt på med dette har jeg sendt meldinger frem og tilbake på Finn.no på et par ting jeg gjerne ville ha. Og før jeg kunne svare skikkelig på når det kunne hentes måtte sønnene mine ringes opp for å sjekke når det passet for dem. I tillegg har jeg ventet og ventet på at huseier her skulle ringe meg. Og det gjorde hun endelig for et par dager siden.

Telefonen min må ha vært rødglødende siden mandag, for jeg har ringt angående tv abonnement et sted og internett et annet sted. Pluss til mora mi for oppdateringer, og “ungene” har ringt meg hele tiden for det samme.

Toppetasjen min har ikke godt av så mye stress på en gang. Og nå har det vært et eller annet som har foregått hver dag siden jeg sendte meldingen ang leiligheten i forrige uke. Det har ikke blitt så mye nattesøvn i det siste heller, så da det kommer til litt utpå dagen har måttet kræsjlande i sofen resten av dagen. Reiser jeg meg opp igjen fra den går det trill rundt hver gang, og jeg må holde meg fast ei stund i den nærmest stolen før blikket klarer å fokusere og beina slutter og kjennes ut som de vil svikte under meg.

 

Husnøkkel får jeg jo ikke før alt i banken er i orden, så det er visst bare å smøre seg med tålmodighet på den biten.

I dag har jeg vært våken siden før klokka 6, og har allerede spist. Det var i tidligste laget til at jeg skal holde dagen ut. Nå skal jeg snart legge fra meg telefonen som jeg skriver på, lukke øynene å ta ei runde med meditasjon og avslapnigsteknikk.

HA EN FIN DAG ♥ 

6 kommentarer
    1. Hvil deg med god samvittighet! Det er litt styr før alt er i orden, og sånne ting som med banken er noe som virkelig tapper meg for energi. Blir nok i orden i løpet av dagen. Så går vi håpe du får nøkkel før helga og kan begynne så smått å etablere deg på Åmot. Det blir bra, tror jeg Lykke til!

      1. Ja denne uka har vært tøff for hodet. Det blir nok ingen nøkkel på meg før over helga. Nå er i det minste pengene ute av min konto og forhåpentligvis på vei dit de skal.
        Det skal virkelig bli godt når alt dette her blir ferdig.

    2. Jeg ble nesten stresset selv jeg av alt du har måtte ta tak i og ordne. Det skal ikke være lett, men jeg er sikker på at det vil ordne seg til slutt. Håper du kan få en fin torsdag, masse klemmer 🤗

    3. Du kan jammen trenge litt meditasjon og avslapning nå.🥰 Jeg blir nesten stresset bare av å lese alt du har å styre med nå.
      Tenk hvor deilig det skal bli når du endelig har fått alt i orden og er kommet deg på plass! Det skal bli deilig det!🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg