Mye mat til fryseren i dag.

Nå som jeg er alene, og i tillegg spiser litt mindre blir det mye mat til fryseren når jeg kokkelerer. I dag ble det hjemmelaget fiskegrateng og rundstykker. Fiskegratengen laget jeg etter en oppskrift jeg fant på Matprat.no.

Det smakte mye mer fisk av denne enn det gjør av de frosne du kjøper i butikken .

 

Det ble middagen i dag, og resten må deles i porsjoner og bli til ferdigmiddager.

 

Mens jeg spiste middagen sto ett brett med rundstykker i den allerede varme stekeovnen. Jeg gadd ikke å bruke to stekebrett, så jeg satte deigbollene så tett at det lignet mest på brytebrød da de var ferdigstekt.

 

Jeg får bryte mesteparten av dem fra hverandre og putte dem i poser med passelig mange i hver. Det ble en del mat til fryseren i dag. Veldig lurt å ha noe på lur i den. OG jeg slapp å reise i butikken i dag.

 

KOS DEG MED RESTEN AV LØRDAGSKVELDEN ♥ 

14 kommentarer
    1. Ser veldig godt ut, jeg er veldig glad i hjemmelaget fiskegrateng. Det smaker deilig..De på butikken er ikke gode, men går til nød! Godt med rundstykker og kjekt å ha klare og bare til å ta opp! <3 Nyt kvelden…klem fra meg! 🥰 natta..

      1. Tusen takk. Jeg koser meg med Skal vi danse jeg nå.
        Enig i at de på butikken går til nød.
        Nå har jeg rundstykker i lange tider. Veldig kjekt å ha noe i fryseren 😊
        Nyt kvelden du også. God natt🥰

    2. Deilig mat!🤩
      Det er fint å lage litt ekstra og ha i fryseren til en dag man ikke har så lyst til å lage mat.😅
      Nyt søndagskvelden!🤗

    3. Det er ikke mye som slår en hjemmelaget fiskegrateng, noe jeg ikke har spist siden moren min levde. Tror kanskje jeg bør ta meg en tur innom Matprat og finne en oppskrift å prøve å lage en. Takk for tipset, og ønsker deg en fortsatt fin mandagskveld 🤗

    4. God mat å ha i frysen dette her!

      Jeg kom på at jeg kanskje lager makaronigrateng i dag – med pølser i 🙂 Godt med grateng!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg