Mørk mandag, lysere tirsdag.

Hele gårsdagen ble tilbragt inne bak gjentrukkede gardiner. Jeg sov det neste av tiden. Det var ikke noe spesielt galt med humøret, men jeg orket absolutt ingen ting. Det beste var å sove inne i mørket.

Jeg orket ikke engang å gå ut og vanne blomstene jeg har sådd. Stakkars… De var nok supertørste, og veldig glade da de endelig fikk vann igjen i dag. De fikk nemlig ikke kvelden før det igjen heller.

Her er de.. Blomkarse. Ikke mer enn halvparten av frøene har spiret foreløpig. Jeg studerer både bed og potte flere ganger daglig. Og en sjelden gang innimellom har det plutselig dukket opp en ny spire. Jeg blir like glad hver gang. 

I dag er noe av energien tilbake.  Oppvaskmaskinen går, og jeg hadde  tenkt til å klippe en del av plenen igjen. Men etter å ha dratt i den fordømte startsnora 20- 30 ganger er jeg allerede gjennomsvett før jeg får begynt.

Nå gikk jeg inn for å avkjøle meg og skrive et innlegg. Toppen koker i øyeblikket.

Jeg har ikke hatt plunder med få start på klipperen i det hele tatt hittil i år, så jeg skal snart ut igjen og gi den noen sjanser til. Vil den ikke får jeg finne på noe annet. Lempe inn et par trillebårer med ved f eks. Det er nok å holde på med her.

Jeg har lyst til å gå en tur i løpet av dagen også. Men jeg skal ikke gape over for mye i dag.

Jeg har enda ikke fått frem malesakene som jeg hadde lyst til for et par dager siden heller. Det kan kanskje være en idé, så det ikke blir for mye fysisk på en gang.

Klokka går, så jeg får se hva jeg rekker. Gardinene er trukket fra vinduene. Det blir uansett en lysere dag enn i går.

Kos deg med dagens gjøremål😙

5 kommentarer
    1. Viktig å lytte til kroppen ja. Når kroppen vil hvile må man høre på det. Ikke vits i å presse seg, for da blir det bare verre.

      Det er regnvær her også. Vi trengte regn, men det trenger ikke regne i i syv 14 dager. Håper på mer sol og varme.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld ❤😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg