Mønster og garn som ikke hører sammen.

Jeg kjøpte jo en del garn for snart 2 uker siden. Planen var å i hvertfall få til et par votter til naboen. Jeg lånte ei strikkebok full av sokke og -vottemønstre på biblioteket. Fant ei oppskrift som så ut til å passe sånn nogenlunde til garnet jeg hadde kjøpt og satte i gang med godt mot.

Det som ble litt plundrete var at det var samme maskeantall på både dame og herrevottene. Det som skulle gjøre forskjellen var et halvt nr på pinnestørrelsen. Nr 3 eller nr 3,5.

Siden jeg som regel strikker ganske fast tok jeg sjansen på å bruke nr 4. Det skulle tross alt være til en mann. Det var dumt. Den passer ikke til noen jeg kjenner i hvertfall. Alt for bred ble den.

Nå har jeg strikket en til med pinne nr 3. Den ser mye mer passe ut. Naboen er nemlig ikke den største karen du kan finne. Så denne tror jeg burde gå fint.

Se hvor mye en pinnestørrelse har og si.

 

 

Har såvidt begynt på nr 2 med riktige pinner i dag. Jeg må prøve å få den også ferdig så fort som mulig. For her er det både snø og kaldt for tida.

HA EN FIN KVELD ❤️

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg