MINE SISTE SOMMERDAGER I SIGDAL.

Her er jeg igjen etter at knotten har roet ned noen hakk. Det er ikke bare i hodet det har kokt. Det har vært uutholdelig varm i mange dager nå. På det værste i går var det 27 grader inne i stua. Det var absolutt nok bare å sette seg i bilen for å reise bort å handle inn påfyll til kjøleskapet.

Jeg var gjennomsvett da jeg kom tilbake. Middagen ble gjort så enkel som å steike baconpølser noen minutter på ovnen, og deretter spist med pølsebrød, rå løk og ketchup. Helt toppers middag i varmen. Det er ikke akkurat over grytene det frister mest å holde på i en sånn temperatur.

Da både Esther og jeg hadde spist fant jeg boka mi og sofaen, mens Esther la seg i skyggen under stabburet.

Klokka åtte på kvelden var sola borte bak trærne og det ble en mye mer behagelig temperatur. I hvertfall ute. Da gikk det tilogmed an å bevege seg litt, så jeg var borte i et av rommene i uthuset for å se hva jeg evt. kunne få inn i bilen av det som skal bli med meg til mitt nye hjem.

Jeg klarte å få fra hverandre minidrivhuset mitt og fikk trykket det sammen i bagasjerommet. Og jeg bestemte meg for flere ting jeg skal ha med som jeg håper får plass i garasjen til min mor over vinteren. Noe av det kan jeg få plass til i baksetet og resten får gutta boys hente med henger.

Deretter ble det kveldsmat på terassen. Det var blitt en helt perfekt temperatur, så der ble Esher og jeg sittende til det ble stapp mørkt. Jeg ventet på styrtregnet og tordenværet som var meldt, mens jeg fikk jeg luftet hodet ei stund i stillheten. Noe som trengtes.

Siden det var så godt å sitte der ute hadde jeg ikke lyst til å gå inn å legge meg, selv om jeg begynte å bli passe sigen. Jeg tenkte kanskje dette var min siste sommerkveld i Sigdal. Den ville jeg utnytte.

Så der satt vi…Esther og jeg. Hun i stolen med pledd og greier under seg og jeg med boka mi som jeg etterhvert fant frem. Jeg klarte å lese ei stund i skjæret fra ei utelampe.

 

Regnet ble det ikke noe av mens vi satt der, men litt bulder og brak hørte jeg langt i det fjerne. 

 

Da jeg våknet i dag hørte jeg fortsatt bulder og brak, og nå regner det som bare det. Det er helt grått ute, men kjempegod temperatur. Kan hende det blir enda en sommerkveld ute på terassen her da, før jeg flytter for godt.

 

JEG SKAL HA EN FIN DAG. ØNSKER DEG DET SAMME ♥ 

9 kommentarer
    1. Skal du flytte?
      Huff ja, det har vært ganske varmt noen dager, og det toppet seg i går ettermiddag når uværet kom. Litt bedre i dag heldigvis. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Ja jeg skal flytte for meg selv 😊
        Det har vært veldig varmt ei stund nå. I går var det ikke så værst, men i dag er det varmt igjen. Heldigvis dukker det opp skyer innimellom 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg