Min mamma har vært på shopping.

I dag har hun virkelig slått til på shoppingfronten, min mamma. Da vi kjørte hjem fra øyelegen i Drammen i går stoppet vi på Solbergsenteret. Det ligger mellom Drammen og Hokksund. Jeg pleier aldri å være der. Men i går hadde hun et annet ærend i nærheten av senteret, så det var greit å gå innom og handle det vi skulle på Kiwien der inne.

På vei bort til Kiwien stoppet vi ved et stativ med bukser som hang utenfor en klesbutikk. Buksene så faktisk ut til å kunne passe henne både i fasong og lengde. Som regel er buksebeina for lange. Vi kan ikke skryte på oss så mange cm i høyden noen av oss.

Det ble til at hun tok med seg to forskjellige bukser hjem for å prøve de hjemme i ro og mak. I dag fikk hun prøvd dem. Og den ene typen satt perfekt. Jeg sa jeg syns hun burde kjøpe en til i en annen farge også, når hun først hadde funnet noe som satt så fint på henne. Vi måtte jo uansett ned å levere den hun ikke skulle ha i dag.

Buksene var å få i flere farger. Tøffe detaljer og lommer var det på dem også. Da vi reiste hjem hadde hun med seg to bukser til. Pluss ei ny veske. Den hun bruker nå er det ikke en eneste glidelås igjen på som fungerer.

Her er kjøpet. Tre bukser, en svart, en grå og en brun. Og veska, passe størrelse med både små og store rom i.

Nå blir hun smashing til neste symøte, strikkekafe, og handletur. Hun skal være modell en annen dag. Håret må klippes først. 

Ha en fin kveld😚

Jeg skal bruke mye av kvelden til kokkekunster. Jeg blir enda ei natt i Hokksund.

4 kommentarer

Siste innlegg