MIN HELG

 Da var helga over da, og jeg er hjemme hos meg selv igjen. Jeg har sovet godt i natt og nå føler jeg meg uthvilt. Meninga var at jeg skulle reist nedover til min mor i Hokksund på fredagskvelden, men jeg drøyde avreisen til lørdag formiddag. Måtte hente inn hodet igjen etter datasurr. Nå sitter jeg faktisk å skriver på pc’n…hehe. 

Vi tok oss en rask frokost der nede før vi reiste videre. Jeg skulle bli med henne på biltur opp til campingen i Tinn og hente en del saker, som klær og en masse pynteting.

Hun skal avlutte campinglivet hun også. Det er ikke det samme som det en gang var der oppe. Det tynnes ut i rekkene av de eldste som har vært der i “alle” år, pluss at det er blitt så annerledes etter at en kjempediger molo ble bygget og tok fra oss utsikten utover vannet. 

Gutta boys..mine sønner, kommer til å overta og være der så lenge de gidder. Men de snakker allerede nå om å finne en annen plass å være på. De får ikke lenger sette ut båt fra land der engang. Nå må det leies båtplass fra båtforeningen som eier moloen. Moloen har ødelagt hele plassen.

De har to onkler, pluss faren sin der oppe på campingen. Nå har de lyst til å finne et annet sted alle sammen. 

 

Gutta boys og en kamerat var i gang med monopolspill midt i solsteika da vi kom utpå dagen i går.

Heldigvis var de flinke med solkremen.

Min mor og jeg fant en ledig skyggeplass og sitte i. Jeg var halvveis smelta innen vi var fremme. Hadde på meg joggebukse og genser, noe som var ALT for varmt i alle varmegradene.

Vi fikk da pakket en del i plastkasser og bæreposer, og fikk hjelp til å stable alt inn i bilen før vi begynte på turen tilbake til Hokksund.

Vi var innom en butikk på vei hjem, og der hadde de flotte blomster til en grei pris. De fikk stå i pottene sine frem til i går, jeg hadde fått mer enn nok av varmen. Det ble etterhvert en veldig sein middag på oss istedenfor planting på lørdagskvelden. 

 

I går fikk jeg plantet dem alle sammen. Nå som hun ikke skal være på campingen kan hun ha mange blomster og stelle med utover sommeren.

Blomster er koselig.

 

En av hønene plantet seg selv.

 

Og en hadde lyst på pizzaen vår da vi satt ute på terassen og spiste.

 

Jeg reiste hjem til meg selv i går kveld. Fikk med meg en takkforhjelpa-blomst og ei hjerte-krukke til å ha den i, så den skal plantes i dag.

Ha en fin mandag😙

 

#ildtopp #høner

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg