MIN FØRSTE URTEKASSE

Mannen laget denne kassa til meg i fjor sommer.  Da fikk jeg ikke plantet noe i den. Men… NÅ I DAG HAR JEG PLANTET I DEN OG FÅTT MITT LIVS FØRSTE URTEKASSE!!  Jeg er så fornøyd med meg selv og mannen. Vi får det til 😃 

Her har jeg plantet plukk-salat som jeg kjøpte på Hageland i går, basilikum og bladpersille som jeg har hatt stående i vinduet et par måneder etter at jeg kjøpte de på butikken, koriander som jeg har sådd og et par små paprika-planter som også er sådd.

Nå tenker jeg alle sammen vil trives mye bedre, og vokse seg store og fine. 

Jeg har satt agurk-planta i jorda i dag også. Den kjøpte jeg på Hageland den også.  Det var ikke mye igjen av det der nå, så jeg måtte kjøpe noe som het baby-agurk. De er sikkert gode de også får jeg tro. Neste vår må jeg huske å så selv. 

Den ser litt pjusk ut nå, men den blir sikkert glad når den oppdager at den har kommet i jorda og fått større plass. Det er allerede små agurker på den. Er det ikke spennende med planter, så vet ikke jeg😃

Ha en flott lørdag 😚

 

 

#urtekasse #urter  #urtebed #akurkplante #kjøkkenhage #dyrkselv

 

4 kommentarer
    1. Gøy med urter og grønnsaker da 🙂 Jeg har ikke så mye muligheter for sånt her i byen, men har nok ikke helt den interessen heller. Gøy å se andre holde på likevel 🙂 Kos deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg