MIKS, BLAND, OG STEK DEG EN KJØTTPUDDING

Tja.. hva skal man si? Ikke den mest fargerike puddingen jeg har sett. Men jeg har da sett værre.

F.eks. helt original kjøttpudding fra butikken.  Well, well…jeg fikk en glup idé i går, og denne her ble resultatet. Jeg hadde ikke kjøttdeig, så da ble det kyllingkjøttdeig. 2 pk av 300 gram.  Ikke hadde jeg melk, så da ble 2 og 3/4 dl vann, kokt opp med en halv kjøttbuljongterning ( hadde ikke hønsebuljing heller)😉 Mens dette sto og blandet seg, satte jeg Mr Kenwood i sving med deigen. Den må først røres så den blir seig med salt.  Jeg tok i 1 ts bare.  Så hadde jeg i 1/2 ts pepper, 1/2  ts ingefær og 2 ss potetmel…og vispen går og vispen går..

 

Så var det å lete etter hva som kunne blandes i dette da. Jeg hadde purre, hvitløk, tørket steinsopp og noen bladpersilleblader.

Jeg brukte 3-4 cm av purren. Hakket den. Tok en neve tørket Steinsopp og knuste i småbiter, rev persillebladene i filler og knuste hvitøken i hvitløkspressa. Oppi med det….sammen med bulljongvannet. Måtte la det stå å kjøre litt før deigen ble passelig jevn og tykk. Hmm… det kom masse gode lukter. Hadde det vært opp til meg ville jeg hatt i chili også. Enten krydder eller fersk. Men mannen er som sagt tidligere, ikke så glad i sterk mat. 

Så var det klart til steiking.  Jeg hadde puddingen i ei smurt brødform. Satte formen i ei langpanne med vann. Den skal nemlig steike i vannbad. Ovnen settes på 180°C og der inne skal den stå å godgjøre seg i 1 time😁 Så enkelt, så greit… ingen steiking av kaker i steikepanna.  Gjett om jeg skal lage flere forskjellige kjøttpudddinger heretter?? Yezz.. det skal jeg! Her er det ingen begrensninger. Putt oppi det du måtte finne i skuffer og skap av det du selv liker av smaker. Eller reis i butikken og kjøp det du vil😂

Vi hadde poteter i huset, litt grønnsaker, og til saus ble det kald bernaise. Det ble tilbehøret. Og det smakte supert😍 

 

 

SÅ SETT I GANG😊 LAG DERE EN PUDDING FOLKENS😁

 

 

#instafood #gmn #middagstips #kjøttpudding #miksogbland #blogg #dagens #middag

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg