MIDDAG JEG SKAL LAGE NÅR JEG KOMMER HJEM

Da er middagen laget, og spist. Min mor har laget dette et par ganger hjemme, etter en oppskrift hun fant på nettet.

Du finner den HER.

Den har vi kosa oss med nå i kveld.

En herlig “rullade” av potetmos og bacon.

Hun skulle være kokk i dag, men jeg laget potetmosen for henne. Det er ikke akkurat hektisk her på campingen. Så det var greit det.

Jeg fikk til nød lov å blande inn restene av gulrot- og erteblandingen fra i går. Hun liker best å følge oppskrifta. 

Til oss to kokte jeg 3 store poteter tidligere i dag.  Så var de klare til bruk da vi begynte å bli sultne. 

Da varmet jeg de i en kjele sammen med passe mengde med smør og melk. Knuste potetene med gaffel…vi er da tross alt på tur. Og det ble masse gode potetklumper i “stappa”. Hadde i litt salt og rørte det godt sammen.

Så tok min mor over. Bacon ble lagt i ferdige remser tett i tett, de skulle helst overlappe hverandre. Potetmosen ble lagt tvers over baconet. 

Ost på toppen. Og så var det klart til å rulle sammen til en rullade.

Over i ildfast form.

 

Stekt i 20 min i stekeovn på 220°C og resultatet ble slik. 

 

Dette her er jeg sikker på kan steikes i ei steikepanne med lokk også. Hvis du er på tur uten stekeovn. Det er jo bare baconet som skal stekes rundt og osten som skal smeltes. Mosen er jo allerede varm.

Jeg hadde salatblanding med den elskede rømmen min som tilbehør. Nam-nam… en kjempegod middag.

 

Ha en fortsatt fin kveld😚

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg